پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۳۰۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
بیشتر مردم ایران مجلس را نهادی قانونگذار میدانند و برای همین این نهاد را از حیث دخالت در امور کشور چندان دخیل در امور نمی دانند.اما این مسئله از مسئولیت نمایندگان برای نظارت بر اجرای قوانین کم نمی کند و نمایندگان مجلس اموری نظیر تحقیق و تفحص،استیضاح و سوال از مسئولین اجرایی را مسئولند. در این میان نظارت بر خود مجلس نیز بحث مهمی است.
شعار سال:بیشتر مردم ایران مجلس را نهادی قانونگذار میدانند و برای همین این نهاد را از حیث دخالت در امور کشور چندان دخیل در امور نمی دانند.اما این مسئله از مسئولیت نمایندگان برای نظارت بر اجرای قوانین کم نمی کند.و نمایندگان مجلس اموری نظیر تحقیق و تفحص،استیضاح و سوال از مسئولین اجرایی را مسئولند. در این میان نظارت بر خود مجلس نیز بحث مهمی است. سوال اینجاست که باوجود مسائلی نظیر گرانی گوشت،افزایش قیمت خودرو،افزایش قیمت سکه و ارز،افزایش قیمت ارز و طلا و مشکلات اقتصادی دیگر،آیا مجلس با استفاده از ابزار نظارت و قانونگذاری خود توانسته است گامی در جهت اصلاح امور بردارد؟با توجه به اقتصاد و معیشت در طول سه سال گذشته اولویت اول کشور مطرح شده است اما این مسئله به نحوی مورد بی مهری نمایندگان قرار گرفته است.
نمایندگان مجلس در مورد جلسات طرح لوایح نیز مشارکت چندانی نشان نمی دهند.
حال باید دید که با نزدیک شدن به انتخابات مجلس آیا مردم اهمیت این انتخابات را درک خواهندکرد؟
تعداد بازدید : 2

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آپارات،تاریخ انتشار:9شهریور1398،کد خبر:---،www.aparat.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین