پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کارشناس و پژوهشگر زنبور عسل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) گفت: ایران 4/4 درصد از سهم تولید جهانی عسل را در اختیار دارد و جزو کشورهای مهم در تولید این محصول به شمار می رود.

کارشناس و پژوهشگر زنبور عسل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) گفت: ایران 4/4 درصد از سهم تولید جهانی عسل را در اختیار دارد و جزو کشورهای مهم در تولید این محصول به شمار می رود.

به گزارش بولتن نیوز، فرناندو استوان روز چهارشنبه در بازدید از زنبورستانهای شهرستان خوی افزود: استان آذربایجان غربی و به خصوص شهرستان خوی نقش تاثیر گذاری در تولید این محصول دارد.

وی ظرفیت استان آذربایجان غربی در پرورش زنبور و تولید عسل را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: شیوه زنبورداری در آذربایجان غربی جالب توجه و منحصر به فرد و حاصل تجربه مفید زنبورداران منطقه است.

استوان بیان کرد: ارتباط و انتقال تجربه بین زنبورداران و محققان این رشته می تواند در توسعه این صنعت بسیار موثر باشد.

وی کمبود آب و نزولات جوی را مشکل و چالش مشترک زنبورداران جهان ذکر کرد و افزود: استحصال فرآورده های جانبی زنبورداری از جمله زهر زنبور ، موم و گرده گل در کنار تولید عسل در اولویت برنامه های جهانی پرورش زنبور عسل قرار دارد.

کارشناس مسوول زنبوداری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این بازدید، هدف از حضور این محقق برجسته زنبور عسل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) در استان را تبادل دانش و دانسته های جدید در زمینه صنعت زنبورداری عنوان کرد.

میرعلی اصغر موسوی افزود: این کارشناس در دیدار از زنبورستانهای شهرستان خوی به عنوان قطب اول تولید عسل در ایران و در دیدار با کارشناسان صنعت زنبور داری و زنبورداران استان ، یافته های جدید در زمینه بهبود تولید و ارتقای کیفیت عسل را به آنهان ارائه می کند.

وی بیان کرد: بررسی چالشها و موانع توسعه صنعت زنبورداری از دیگر محورهای حضور و بازدید این کارشناس ارشد و پژوهشگر برجسته زنبور عسل یونیدو در ایران است.

وی اضافه کرد: توسعه کیفی زنبورستانها از رویکردهای جدید صنعت زنبورداری در جهان و ایران است که این کارشناس بین المللی آخرین یافته های علمی را در این زمینه در اختیار زنبورداران استان قرار می دهد.

همچنین با حضور این کارشناس، کارگروه تخصصی برای توسعه صنعت زنبور داری در آذربایجان غربی با حضور فعالان زنبورداری شهرستان خوی و آذربایجان غربی تشکیل شد.

فرماندار شهرستان خوی نیز در یکی از کارگروه های تشکیل شده با حضور این کارشناس جهانی برضرورت استفاده زنبورداران از تجربیات جهانی برای ارتقای کیفی محصول عسل تاکید کرد و گفت: بستر برای سرمایه گذاری در این بخش در شهرستان خوی فراهم است.

حسین سیوانی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از قطب های مهم زنبورداری کشور هم در تعداد کندو و هم در تولید عسل در کشور به شمار می رود ، افزود: باید از حضور این کارشناس برجسته جهانی برای توسعه صنعت زنبورداری و توسعه کیفی زنبورستان ها بیشتر استفاده شود.

آذربایجان غربی با تولید سالانه 19هزار 500 تن عسل قطب اول تولید این محصول در کشور است.

نزدیک به 50 درصد محصول عسل آذربایجان غربی در شهرستان خوی تولید می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت بولتن ، تاریخ انتشار چهارشنبه 14 مرداد 1394، کد مطلب: 281425 : http://www.bultannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین