پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
نخبه اقتصادی بسیجی گفت: سال گذشته به وسیله تسهیلات و کمک‌های بسیج سازندگی کارم را توسعه دادم و تولید ژل رویال و پرورش ملکه برای اولین بار در قزوین را شروع کردم.
شعارسال: مسأله تحریم موضوع جدیدی نیست و استکبارجهانی به ویژه آمریکا در تلاش هستند با اعمال تحریم‌ها، مشکلاتی برای نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بوجود آورند.

نامگذاری هوشمندانه سال‌های اخیر با عناوین اقتصادی توسط مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت موضوع اقتصاد است و همین امر به طور یقین مسئولیت دانشگاهها، دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم را مضاعف‌تر می‌کند.

اقتصاد مقاومتی مفهومی است که مقام معظم رهبری برای پیشرفت در حوزه اقتصادی ایران و ایستادگی در برابر هجمه های اقتصادی دشمن مورد تاکید قرار دادند.

این نوع از اقتصاد که در شرایط ویژه و بحرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و لازمه اجرایی شدن آن تکیه بر مدیریت جهادی می‌باشد و امروز بسیج وظیفه بزرگی را بر عهده دارد که همان تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

استفاده از کالاهای داخلی و اصلاح الگوی مصرف از مهم‌ترین مواردی است که باید برای توسعه و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار داد.

در این راستا همانطور که بسیجیان در دفاع مقدس در مقابله با استکبار جهانی پیروز و سربلند بودند در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز موفق عمل خواهند کرد .

ابوالفضل لاله‌طاهری یکی از فعالان اقتصادی در تولید فرآورده‌های عسل در استان قزوین و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است که با اراده و پشتکار خود و پشتیبانی کمک بسیج سازندگی در اجرای اقتصاد مقاومتی قدم‌های ارزنده‌ای را برداشته است.

این کارآفرین بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شاخص، درباره نحوه فعالیت خود اظهار کرد: از طریق دوره آموزشی که سپاه پاسداران قزوین برگزار کرد با زنبورداری آشنا شدم و ابتدا در سال ۹۳ با استفاده از چندین کندو در یکی از روستاهای الموت به صورت تخصصی شروع به تولید عسل کردم.

وی افزود: پس از آن با مطالعاتی که در زمینه تولید عسل داشتم سعی کردم زنبورداری را به شیوه صنعتی دنبال کنم در حالی که این کار مستلزم تجهیزات و امکانات پیشرفته و سرمایه بیشتری بود.

این فعال اقتصاد مقاومتی ادامه داد: سال گذشته به وسیله تسهیلات و کمک‌های بسیج سازندگی کارم را توسعه دادم و تولید ژل رویال و پرورش ملکه برای اولین بار در قزوین را شروع کردم.

طاهری با بیان اینکه موفق به تولید یک کیلو وسیصد گرم ژل رویال شده است، گفت: اگر این تسهیلات وجود نداشت نمی‌توانستم در طی ۲سال به این جایگاه برسم و باید هزینه فروش محصولات را صرف چرخه تولید می‌کردم که این روند پیشرفت من را کندتر می‌کرد.

کارآفرین بسیجی توضیح داد: ژل رویال ماده‌ای شیری رنگ و ملس است که عصاره جوانی هم نامیده می‌شود و در حجم زیاد باید به صورت صنعتی تولید شود که چندین سال است تولید آن در ایران مطرح شده است.

وی تشریح کرد: ژل رویال یک ماده غذائی بسیار ارزشمند و داروئی است که در درمان بسیاری از ناتوانی‌ها و امراض موثر می‌باشد، از جمله در کاهش چربی خون، تنظیم هورمون‌ها، کمک به باروری و تسریع در بهبودی ناتوانی جنسی، کمک به رشد استخوان، محرک رشد، اشتهاآور، رفع سختی رگ‌ها، بهبودی روماتیسم مفصلی، درمان افسردگی، افزایش دهنده مقاومت بدن در مقابله با عفونت‌ها و جلوگیری از پیری زودرس بسیار موثر است.

این فعال اقتصادی بیان کرد: در کنار تولیدات صنعتی این ژل همچنین گرده گل، موم ، معجون عسل و فرآورده‌های دیگر زنبور عسل همگی با استفاده از روش‌های علمی و صنعتی در این شرکت تولید می‌شود.

طاهری در رابطه با نحوه فروش محصولات اضافه کرد: به دلیل نداشتن مکان فروش در حال حاضر ژل رویال را به صورت عمده به افراد با سابقه که واحد فروش دارند و همین طور به شهرهایی که درخواست محصول داشته باشند، عرضه می‌کنیم .

کارآفرین بسیجی عنوان کرد: اولین سایت تخصصی زنبور عسل به نام qazvinbee را راه اندازی کرده‌ایم و با استان‌های دیگر که نیاز به امکانات و همچنین سوالاتی در زمینه زنبورداری دارند تعامل و پاسخگویی می‌کنیم و حتی با خارج از کشور نیز تعامل سازنده‌ای داریم.

وی افزود: تمام آنچه که امروز در شغلم به آن رسیدم مدیون تلاش همسر و کمک‌های دو فرزند و خانواده‌ام هستم.

این نخبه اقتصادی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه کارهای پیوند بسیار ظریف بوده و نیاز به نکته سنجی برای بالا رفتن درصد پیوندها و برداشت ژل است در این زمینه از کمک‌های همسرم بسیار استفاده می‌کنم.

طاهری در پایان افزود: برای آینده تولید نوشیدنی‌هایی با طعم عسل را در دست کارداریم و البته در این مسیر نیاز به کمک مسئولین است تا زنبورداری ما همچون کشورهای دیگر به سمت علمی‌ و صنعتی شدن پیش رود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شاخص نیوز، تاریخ انتشار: پنجشنبه 4 آذر 1395، کدخبر: 119736، www.shakhesnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین