پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
بال‌های زنبور عسل در هر ثانیه نزدیک به 200 بار به هم می‌خورد و سبب می‌شود این حشره هنگام پرواز صدای وزوز تولید کند.

شعار سال: محققان بر اساس بررسی‌های خود اعلام کردند زنبور تنها حیوان روی کره خاکی محسوب می‌شود که قادر است ماده‌ای را به عنوان یک غذای کامل برای انسان تهیه کند و دیگر مواد غذایی به دست آمده از حیوانات از جمله شیر به عنوان مکمل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عسل تنها ماده غذایی طبیعی محسوب می‌شود که تمام مواد لازم برای ادامه حیات از جمله آنزیم‌ها، ویتنامین‌ها، مواد معدنی و آب را در خود جا داده است.

هر آمریکایی در طول سال به طور میانگین نیم کیلوگرم عسل می‌خورد و زنبورهای کارگر برای آنکه نیم کیلوگرم عسل تهیه کنند می‌بایست 88 هزار کیلومتر پرواز کنند و شهد دو میلیون گل را بمکند.

بال‌های زنبور عسل در هر ثانیه حدود 200 بار به هم می‌خورد و همین اتفاق باعث می‌شود این حشره هنگام پرواز صدای وزوز تولید کند. بیش از 70 مورد از بین 100 محصول زراعی که در سراسر جهان ارایه می‌شوند و 90 درصد مواد غذایی مورد نیاز ساکنان کره خاکی را تامین می‌کنند،‌ به نوعی با زنبوهای عسل در ارتباط هستند.

زنبورهای عسل آمریکایی یکی از منابع اقتصادی این کشور محسوب می‌شوند و ارزش پولی آنها حدود 15 میلیارد دلار محاسبه می‌شود.

به گفته کارشناسان،‌ رشد و پرورش دو گیاه بلوبِری و گیلاس تا بیش از 90 درصد به گرده‌افشانی توسط زنبورهای عسل بستگی دارد. در مقابل، گیاه بادام به طور کامل به گرده‌افشانی توسط زنبور عسل وابسته است و در غیر این صورت هیچ راه دیگری برای گرده‌ افشانی ندارد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 30 بهمن 1395، کد مطلب: 13951128001160، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین