پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۱۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کاهش جمعیت زنبورهای عسل در جهان، باعث کاهش گرده افشانی آنها بر روی گل‌ها شده که این امر می‌تواند تکثیر گل‌ها و ادامه حیات برخی از آنها را دچار مشکل کند.

شعار سال: به منظور غلبه بر این مشکل گروهی از محققان ژاپنی پهپادهای ویژه ای را طراحی و ابداع کرده اند که قادر به گرده افشانی بر روی گل ها هستند و از این طریق کاهش جمعیت زنبورهای عسل در جهان را تا حدی جبران می کنند.

این محققان چندسال قبل هم یک ربات کوچک پرنده طراحی کرده بودند تا آن را جایگزین زنبورهای عسل کنند، اما این کار چندان موثر نبود. زیرا یک زنبور عسل هر روز بر روی هزاران گل گرده افشانی کند، اما ربات یاد شده به هیچ وجه قادر به رقابت با زنبورهای عسل نبود.

اما پیشرفت علم رباتیک موجب طراحی پهپادهای سبک و کوچکی شده که می توانند تقریبا به همان دقت زنبورهای عسل گرده افشانی کنند و هم از دقت و هوش مصنوعی بالا برای جلوگیری از برخورد به انبوه موانع طبیعی برخوردارند. پهپادهای یاد شده به جلوگیری از وقوع بحران های زیست محیطی و کشاورزی جدی کمک شایانی خواهند کرد.

تشدید آلودگی های زیست محیطی و برخی مشکلات دیگر موجب کاهش سریع تعداد زنبورها در جهان شده و حالا دانشمندان در تلاش هستند برای نجات جان زنبورهای باقی مانده در جهان ضمن تلاش برای کاهش مواد شیمیایی خطرناک و قاتل زنبورها، از طریق ساخت پهپاد از حجم کار و فشار وارده به آنها برای گرده افشانی بکاهند.

به دست و پای این ربات های پرنده ژل خاصی مالیده شده که جذب و انتقال گرده گل ها را تسهیل می کند. ایجیرو میاکو شیمی دان ژاپنی و از مجریان این طرح می گوید ژل یاد شده رساناست و به اندازه کافی چسبناک است تا گرده گل ها را انتقال دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 26 دی 1395، کد مطلب: 13951126000375: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
خدا به داد آدما در 50سال آینده برسه همه چیز داریم نابود می کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین