پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
جوان مخترع کشورمان رباتی را طراحی کرده است تا در زمان رخ دادن سانحه در تونل‌های بین‌شهری امدادرسانی را تسریع کند.

شعار سال: محمد کاظمی راد مخترع ربات امداد رسان تونل درباره این اختراع که با پشتیبانی صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران ثبت شده است اظهار کرد: این ربات مجهز به سیستم کنترل از راه دور است و از مسافت های طولانی نیز می توان آن را کنترل کرد. البته تنها کاربرد آن مربوط به تصادفات و سوانح جاده ای است. خصوصا در تونل های بین شهری که امکان امداد رسانی هوایی نیز وجود ندارد.


کاظمی راد ادامه داد: بنابراین زمانی که سانحه ای در تونل های بین شهری رخ می دهد و دسترسی به حادثه دشوار می شود با استفاده از این ربات می توان به سرعت برای امداد رسانی به محل حادثه رسید و با استفاده از امکانات ترافیک ایجاد شده را رفع کرد تا در صورت نیاز امبولانس به سرعت به محل برسد.


این مخترع با اشاره به امکانات این ربات گفت: این ربات با امکاناتی همچون پودر خشک و وجود co2 آتش را خاموش می کند همچنین در بالای آن جرثقیلی تعبیه شده است تا ماشین حادثه را جابه جا کند. همچنین به کارگیری دوربین های حساس به حرارت و با وضوح بالا از دیگر امکانات این ربات است.


وی همچنین درباره تجاری‌سازی این اختراع عنوان کرد: تنها یک نمونه از این ربات را طراحی کردم و هنوز سرمایه گذاری بر روی این اختراع انجام نشده است شاید احساس نیازی در این زمینه وجود ندارد. در صورتی که این ربات بسیار کاربردی است و علاوه بر رسیدن سریع به محل حادثه به علت مدل طراحی اش می تواند در رفع ترافیک تاثیر گذار باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دیده بان علم ایران، تاریخ 23 تیر 97، کد مطلب: 39719: www.isw.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
ا.ف75
حیف این نخبه هایی که عمرشون رو توی ایران دارن تلف میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین