پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
محققان به این نتیجه رسیدند که میوه آناناس در طول قرن‌ها بر اثر ترکیب چند مدل توت ایجاد شده است.

شعارسال: آناناس یکی از عجیب‌ترین میوه‌ها در کره زمین محسوب می‌شود و در اصل می‌توان گفت آناناس یک میوه واحد نیست و آن را می‌توان ترکیبی از چند میوه دانست.

برای اینکه گیاه آناناس بالغ شود و بتواند میوه دهد، دست‌کم باید سه سال منتظر ماند و همین اتفاق باعث می‌شود قیمت آناناس نسبت به دیگر میوه‌ها اندکی گران‌تر باشد.

محققان با بررسی DNA آناناس به این نتیجه رسیدند که گیاه مذکور در طول قرن‌ها بر اثر ترکیب چند مدل توت ایجاد شده است و در اصل می‌توان گفت این محصول یک گیاه واحد نیست و ترکیبی از چندین توت چسبیده شده به ساقه گیاه است.

گیاه آناناس گل‌های مختلف دارد که مرسوم‌ترین آن یک گل قرمز است که از انتهای آن میوه اصلی می‌روید. نخستین بار اروپایی‌ها در قاره آمریکا این گیاه را کشف کردند و از آنجایی که شکل ظاهری گیاه شبیه به مخروط کاج بود، در زبان انگلیسی شبیه به کاج نامگذاری شد.

با وجود آنکه هر میوه آناناس سنگین و بزرگ است، ولی گیاه بوته‌ای دارد که حداکثر ارتفاع آن به 1.5 متر می‌رسد و اگر شما در خانه قسمت بالای میوه آن را قطع کنید و آن را داخل خاک بگذارید، می‌توانید بوته آناناس را پرورش دهید.

زمانی که میوه آناناس چیده می‌شود تایک هفته می‌تواند در دمای محیط بدون مشکل باقی بماند و از نظر غذایی، وقتی میوه باز می‌شود، باید زود مصرف شود.

میوه آناناس نوعی آنزیم موسوم به بروملین را در خود جا داده است که در زمینه تقویت عضلات و از بین بردن سلول‌های سرطانی مفید است. اگرچه ریشه اصلی آناناس به آمریکای جنوبی برمی‌گردد، ولی هم‌اکنون آسیای جنوبی بخش اعظم آناناس مورد نیاز بازار جهانی را تولید می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 11 اسفند 1395، کدمطلب: 13951128001260 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین