پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
حتما برای شما هم اتفاق افتاده که مواد غذایی تان حتی در یخچال هم خیلی زود پوسیده می شوند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که شاید اشکال از روش نگهداری شماست؟اگر می‌خواهید که میوه‌ها و سبزیجات تان طول عمر بیشتری داشته باشند، به نکاتی که در ادامه مطلب آورده ایم، دقت کنید.

شعارسال: اگر می‌خواهید که میوه‌ها و سبزیجات تان طول عمر بیشتری داشته باشند، به نکاتی که در ادامه مطلب آورده ایم، دقت کنید.

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که مواد غذایی تان حتی در یخچال هم خیلی زود پوسیده می شوند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که شاید اشکال از روش نگهداری شماست؟

خیار را از میوه های دیگر جدا کنید

بسیاری از میوه ها مانند گوجه فرنگی، موز و هندوانه گاز اتیلن تولید می کنند که نقش مهمی در رسیدن میوه ها دارد. خیار میوه ای ست که به این گاز حساس می باشد، از این رو شما باید آن را در جایی دور از میوه های دیگر نگه دارید. حتی اگر آنها را روی کانتر آشپزخانه آویزان نگه دارید، بهتر از این است که در کشوی یخچال با میوه های دیگر باشد. اگر می خواهید خیار را در مدت زمان بیشتری نگه دارید، حتی می توانید آنها را به مدت چند روز در فریزر قرار دهید.

سبزیجات را مانند گلها نگه دارید


شما باید از سبزیجات مانند گلها نگهداری کنید. اول از همه یادتان باشد که پس از شستشو، حتما آنها را کاملا خشک کنید. سپس انتهای آنها را کوتاه کنید و آنها را مانند گل در گلدان آب قرار دهید. اگر شما سبزیجات تان را به این شیوه در یخچال نگهدارید، مدت زمان بیشتری شاداب خواهند ماند. البته ریحون برخلاف دیگر سبزیجات، باید در دمای اتاق نگهداری شود. شما می توانید حتی آب داخل ظرف آنها را هر چند وقت یک بار عوض کنید. با این شیوه سبزیجات تا 2 هفته دوام خواهند آورد.

کدو را در کنار سیب و گلابی نگذارید


کدو سبز و کدو حلوایی طول عمر زیادی دارند اما نباید آنها را با سیب، گلابی و دیگر میوه های رسیده یک جا قرار دهیم زیرا موجب زردی و در نتیجه پوسیده شدن آنها می شود. کدو حلوایی و کدو سبز در دمای بین 50 تا 55 درجه فارنهایت، که پایین تر از دمای خانه اما نه به سردی یخچال است، دوام بیشتری دارند. با این روش، شما می توانید کدوهای بزرگ را تا 6 ماه و کدوهای کوچک تر را تا 3 ماه نگهدارید.

سبزیجات ریشه ای را در کیسه قرار دهید

سبزیجات ریشه ای مانند هویج، پیاز، کرفس، چغندر... خواص زیادی دارند، از این رو که مواد مغذی را از خاک جذب می کنند. شما باید آنها را در محیطی تاریک، سرد و مرطوب نگه دارید. شما حتی می توانید آنها را در کاغذ یا نایلون بپیچید تا طول عمر بیشتری داشته باشند. اگر آنها را در یخچال قرار دهید، آنها نرم شده و زودتر پوسیده می شوند.

توت را نشویید


توت طرفداران زیادی دارد، بدی این میوه آن است که اگر در جای درستی قرار نگیرد، خیلی زود خراب می شود. برای این که بتوانید آنها را در مدت زمان بیشتری نگهداری کنید، چند قانون وجود دارد. اول این که آنها را تا قبل از مصرف نشویید زیرا رطوب موجب پوسیدگی آنها می شود. شما همچنین می توانید با شستشوی توت ها در یک لیوان سرکه و 3 فنجان آب، عمر آنها را تا چند روز بیشتر کنید. پس از شستن و قبل از این که آنها را در یخچال قرار دهید، از خشکی آنها اطمینان حاصل کنید. ظرفی که توت ها را در آن قرار می دهید نیز اهمیت زادی دارد. اگر سوراخی برای رد و بدل کردن هوا روی ظرف وجود ندارد، کمی در آن را باز بگذارید.

سیب و پرتقال را از هم جدا کنید

شاید این موضوع را تا به حال نشنیده باشید اما سیب و پرتقال هم باید در محلی جدا نگهداری شوند. میوه ها گازی به نام اتیلن تولید می کنند که نقش مهمی در رسیدن آنها دارد. از آنجا که این گاز می تواند موجب پوسیدگی دیگر میوه ها شود، بهتر است که میوه هایی چون سیب و پرتقال جدا نگهداری شوند. برای پرتقال، بهتر است که شما آنها را در کیسه ای توری قرار دهید تا هوا جریان داشته باشد. کیسه های پلاستیکی فرایند پوسیدگی آنها را شدت می بخشند.

موزها را از هم جدا کنید

بدی موز این است که همه آنها به طور همزمان می رسند اما برای این مورد هم راه حلی وجود دارد. بهتر است که ابتدا آنها را از هم جدا کنید. سپس برخی از موزها را روی کابینت بگذارید و باقی را در یخچال نگه دارید تا دیرتر برسند. شما حتی می توانید موزهای رسیده و کمی پلاسیده شده تان را برای درست کردن شیک استفاده کنید.

پیاز و سیب زمینی را یک جا نگذارید


اگر پیاز و سیب زمینی را در یک جا قرار دهید، پیازها موجب پلاسیدگی سیب زمینی ها می شوند. بهتر است که آنها را به طور جداگانه در سبدی رو باز و در محیطی سرد و تاریک قرار دهید. اگر آنها در معرض رطوبت قرار گیرند، نرم شده و زودتر خراب می شوند. بهترین همسایه برای پیاز، سیر است. آنها می توانند در کنار هم قرار گیرند، بدون این که آسیبی به هم برسانند.

گوجه فرنگی از یخچال بیزار است

گوجه فرنگی از یخچال بیزار است، شاید هم یخچال از گوجه فرنگی بیزار است، در هر صورت، اگر شما می خواهید که گوجه فرنگی هایتان عمر بیشتری داشته باشند، آنها را در محیط خانه، روی کانتر آشپزخانه، قرار دهید. گوجه فرنگی در یخچال بیشتر از 3 روز دوام نخواهد داشت.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:21 دی 97، کدخبر: 6792292 www.yjc.ir ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین