پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
فرمانده ناو انگلیسی می‌گوید ۱۱۵ بار با سپاه پاسداران در تنگه هرمز روبه‌رو شده و سرانجام سپاه پاسداران، نفتکش انگلیسی را توقیف کرده که همچنان در توقیف است.

شعار سال: «ویل کینگ» در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی میل گفت نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» ۱۹ ژوئیه (۲۵ تیرماه) در خلیج فارس توقیف شد.وی یادآور شد: (مقام ایرانی مسئول توقیف این نفتکش، پس از توقیف آن در پیامی رادیویی خطاب به ناو اچ‌ام‌اس مونتروز گفت؛ این نفتکش اکنون در اختیار ماست. استنا ایمپرو همچنان در بندرعباس توقیف است).

به گفته مقام‌های انگلیسی، قایق‌های ایرانی تلاش می‌کردند از پیشروی یک سوپرنفتکش انگلیسی در تنگه هرمز جلوگیری کنند.

براساس این گزارش، دو ناوشکن دیگر به نام‌های «اچ‌ام‌اس دیفندر» و «اچ‌ام‌اس کنت» برای ملحق‌شدن به ناو اچ‌ام‌اس مونتروز اعزام شدند تا کشتی‌های تجاری نیروی دریایی انگلیس را اسکورت کنند.

فرمانده ناو اچ‌ام‌اس مونتروز در مصاحبه دیگری به روزنامه انگلیسی «تایمز» گفت سپاه از ماه ژوئیه (تیرماه) هر روز این ناو را با شناورهای تندرو تهاجمی و پهپادها، به‌شدت محک می‌زد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 13 شهریور 98، کد مطلب: 499401: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین