پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
الکساندر چوماکوف از بزرگترین رفتارشناسان اجتماعی معاصر جهان و معاون جامعه فلاسفه روسیه گفت: یکی از دلایل اصلی بروز پدیده تروریسم بین المللی، مداخله های نظامی و فرهنگی غرب در کشورهای دیگر است.

شعار سال: استاد دانشگاه دولتی پکن اظهار کرد: مبارزه با تروریسم بین المللی و تبهکاری جهانی با شیوه هایی که آمریکا و متحدانش انجام می دهند بی فایده است، زیرا فقط با بهره گرفتن از زور نمی توان این مسائل را حل کرد.

نویسنده کتاب های جهانی شدن و مرزهای جهان و متافیزیک گلوبالی شدن؛ زمینه فرهنگی و تمدن» گفت: سیاست خصمانه غرب در عرصه بین المللی و مداخله در امور کشورهای دیگر نمی تواند توجیه کننده باشد و چنین اقدام هایی بدون تاثیر نخواهد بود و سبب افزایش تبهکاری و تروریسم می شود.

چوماکوف با تاکید بر اینکه وقوع حمله های تروریستی اخیر فراتر از مرزهای خاورمیانه انگیزه های زیادی دارد، اظهار کرد: باید این را بپذیریم که نمی توانیم در کشورها و فرهنگ های دیگر دخالت کنیم. مثلا دخالت نظامی آمریکا در ویتنام یا عراق یک اشتباه بزرگ بود.

وی در ادامه با اشاره به برخی موضوع های کتاب در دست انتشار خود به نام جهان گلوبال و برخورد منافع ملی، گفت: هر ملتی در چارچوب فرهنگ خود زندگی می کند و زمانی که کشوری مرتکب مداخله مستقیم می شود، تلاش دارد، فرهنگ ملی و دیواره های دفاعی آن را بشکند که بسیار اشتباه و دربر گیرنده پیامدهای منفی زیادی است و نمی توان به آسانی آسیب ها را محدود کرد.

چوماکوف همچنین با بیان اینکه اقدام غرب در بمباران کشورهای مختلف یکی از عوامل تشدید شرایط کنونی از جمله بروز پدیده تروریسم بین المللی است، در باره پیامدهای منفی تلاش های خارجی برای ایجاد تغییر در فرهنگ ملت ها، اظهار کرد: فرهنگ ها از هم متفاوت هستند که امری مسلم می باشد، ولی مساله اصلی این است تا چه اندازه می توان در دیگر فرهنگ ها مداخله کرد؟

وی گفت: از سوی دیگر، زمانی که پناهجویان به اروپا می آیند، تصور دیگری از زندگی، اصول و اخلاق دارند و باید بپذیریم دیگران مانند ما نیستند.

چوماکوف در پایان با اشاره به اینکه تمامی ابعاد فرهنگ مربوط به رسوم نیست، بلکه مرتبط به آموزش و پیشرفت تمدنی هم می باشد، افزود: بینشی که از آموزش های اندیشه ای و دانشگاهی شکل می گیرد و شکیبایی ها حاصل می شود، نشانگر منطقی تفاوت های فرهنگی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 4 مرداد 95 ، کد مطلب: 201330:www.mizanonline.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین