پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۳۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
معاون وزیر بهداشت گفت: متأسفانه برخی از دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه‌، دچار آسیب‌های اجتماعی هستند، باید بتوانیم آنها را شناسایی کنیم و اوضاع روانی آنها را در فضای دانشگاه بهبود دهیم.

شعارسال: معاون وزیر بهداشت گفت: متأسفانه برخی از دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه‌، دچار آسیب‌های اجتماعی هستند، باید بتوانیم آنها را شناسایی کنیم و اوضاع روانی آنها را در فضای دانشگاه بهبود دهیم.

به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نخستین کارگروه تخصصی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، حوزه فرهنگی و دانشجویی را مجموعه‌ای با مسؤولیت‌های خطیر توصیف کرد که نیازمند تلاش شبانه‌روزی است.

وی افزود: موضوع آسیب‌های اجتماعی از گذشته در فضای دانشگاهی کشور مطرح بوده است و این موضوعات با توجه به گسترش فضای مجازی و افزایش میزان مراجعه نسل جوان به این فضا، در دانشگاه‌ها در حال رشد است و این تحولات ما را به عنوان متولیان فرهنگی دانشگاه نگران می‌کند.

لاری افزود: از طرفی فضای مجازی فرصتی است تا جوانانی که در دانشگاه‌ها در دسترس ما هستند را به نوعی مراقبت و هدایت کرده از آنها در برابر تهدیدها و معضلات اجتماعی محافظت کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از دانشجویان قبل از زمانی که وارد دانشگاه‌ شوند، دچار آسیب‌های اجتماعی هستند و تجربه‌های تلخی را در این خصوص داشته‌اند و ما باید تلاش بیشتری کنیم تا این دسته از دانشجویان را شناسایی کرده و مداخلات روان‌درمانی لازم را انجام داده و بتوانیم اوضاع روانی آنها را در فضای دانشگاه بهبود دهیم.

وی گفت: نسلی که ما با آن سر و کار داریم نسل متفاوتی است به نحوی که تلاش دارد بیشترین بهره را از زندگی خود ببرد بر این اساس زبان صحبت و تعامل با این نسل از دانشجویان متفاوت است به نحوی که اگر این دسته از دانشجویان ایمان بیاورند رفتاری برایشان ضرر دارد ممکن است این رفتار را کنار بگذارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: باید زبان و ادبیات صحبت با این نسل را فرا گرفت و علمی و منطقی با آنها سخن گفت. باید تلاش کنیم با کمک کارشناسان و صاحب‌نظران در خصوص خطراتی که ممکن است در دوران دانشجویی آنها را تهدید کند صحبت و آگاهی‌بخشی کنیم زیرا بسیاری از دانشجویان نمی‌دانند چه خطراتی پیش روی آنها قرار دارد و زمانی متوجه می‌شوند که شاید دچار لطمات روحی و روانی شده باشند.

وی به موضوع اعتبارات مالی به عنوان یکی از معضلات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: از هم‌اکنون رایزنی‌های لازم برای جداسازی بودجه فرهنگی و دانشجویی از ردیف بودجه آموزش را آغاز کرده‌ایم و در تلاشیم تا با کمک گرفتن از تجارب همکاران وزارت علوم و دیگر نهادها و دستگاه‌ها، منابع مالی دیگری را خارج از بودجه فعلی که بسیار هم اندک است، جذب حوزه فرهنگی و دانشجویی کنیم.

لاری یادآور شد: البته دکتر نمکی وزیر بهداشت به ما قول مساعد جهت جداسازی بودجه فرهنگی و دانشجویی داده‌است و ما نیز به جد پیگیر تحقق این موضوع در بودجه سال آینده هستیم چرا که این اتفاق بخشی از مشکلات ما را در حوزه منابع مالی مرتفع می‌کند.

وی به موضوع اصلاح چارت‌های سازمانی متناسب با نیازهای امروز معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی با معاونت توسعه و مجموعه تحول اداری جهت اصلاح چارت‌های سازمانی هستیم و دکتر حسینی مشاور معاونت فرهنگی و دانشجویی مأموریت پیگیری این موضوع را بر عهده گرفته‌است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد لازم است تیمی برای پیگیری و به نتیجه رساندن آن ایجاد شود و از معاونان فرهنگی و دانشجویی تقاضا دارم به ما کمک کنید تا با هم‌فکری و تشکیل تیمی منسجم، موضوعات «اصلاح ساختاری و تشکیلاتی» و «جداسازی ردیف بودجه و جذب منابع جدید مالی» را پیگیری کنیم.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر  ، تاریخ انتشار 27 شهریور 98، کد خبر: 4721774،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
0
0
بله هستن جامعه بهشون آسیب هارو وارد کرد و دانشگاه التیامی براشون نیست و بیشتر درداشون رو بیشتر میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین