پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۳۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
حسن ظهوری ـ ایکتیوز یک عارضه ژنتیکی است که باعث می‌شود کودک از بدو تولد، دچار خشکی شدید پوست بشود. شکل ظاهری این بیماری به گونه‌ای است که جامعه به دلیل ناشناخته بودن آن، تصور می‌کند، این بیماری واگیردار است.

شعارسال: مبتلایان به ایکتیوز زندگی سختی دارند که درد ناشی از بیماری بخش کوچکی از آن است. آنچه آن‌ها تحمل‌اش را ندارند، برخورد‌های اجتماعی است.

ایکتیوز یک عارضه ژنتیکی است که باعث می‌شود کودک از بدو تولد، دچار خشکی شدید پوست بشود. شکل ظاهری این بیماری به گونه‌ای است که جامعه به دلیل ناشناخته بودن آن، تصور می‌کند، این بیماری واگیردار است.

مبتلایان به عارضه ژنتیکی ایکتیوز،‌ زندگی سختی پیش رو دارند. این زندگی سخت که درد و سختی بیماری جز‌ کوچکی از آن است، از بدو تولد آغاز می‌شود. در دوران دبستان سختی برخورد‌های اجتماعی آن شکل می‌گیرد و همین‌طور ادامه دار باقی می‌ماند.

این ترد اجتماعی به مرور بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. از خانواده‌ّ‌ها گرفته تا هم‌بازی‌ّ‌های کودکی و نوجوانی؛ بخاطر این‌که از جزئیات این اختلال ژنتیکی خبر ندارند و با این تصور که ایکتیوز واگیردار است، از شخص مبتلا دوری می‌کنند. دوری غم‌انگیزی که گاهی زخم‌هایش هرگز فراموش نمی‌شوند.

تعداد بازدید : 80

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران ، تاریخ انتشار 30 شهریور 98، کد خبر:689817 ،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین