پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
مجید پهلوانی مدیر دفتر طرح‌های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، گفت: از بهمن ۱۳۹۵ ساماندهی رودخانه زاینده‌رود با وجود کمبود اعتبارات اجرا شده که حدود ٤٥ کیلومتر آزادسازی مسیر رودخانه، ٥٠ کیلومتر بستر رودخانه ساماندهی و لایروبی و ٥٠ درصد جاده‌سازی در مسیرهای آزاد شده انجام شد.
شعار سال: مدیر دفتر طرح‌های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، گفت: از بهمن ۱۳۹۵ ساماندهی رودخانه زاینده‌رود با وجود کمبود اعتبارات اجرا شده که حدود ٤٥ کیلومتر آزادسازی مسیر رودخانه، ٥٠ کیلومتر بستر رودخانه ساماندهی و لایروبی و ٥٠ درصد جاده‌سازی در مسیرهای آزاد شده انجام شد.

مجید پهلوانی، امروز (چهارشنبه) در نشست ساماندهی رودخانه زاینده‌رود در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه اصلی‌ترین رسالت بخش آب، سقاییت است، اظهار کرد: سعی ما در آب منطقه‌ای از مدیریت ارشد تا پایین انجام این رسالت است.
وی تأکید کرد: طرح ساماندهی رودخانه زاینده‌رود بر اساس چارچوب رسالت آب منطقه‌ای و مطالبه کشاورزان از سرشاخه‌های رودخانه تا آخرین محدوده آن در شرق اصفهان و تالاب گاوخونی است.

مدیر دفتر طرح‌های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه از سال  ۱۳۹۵ عملیات ساماندهی زاینده‌رود از غرب اصفهان از محدوده باغ پرندگان تا بالادست آغاز شد، افزود: این طرح با همکاری آب منطقه‌ای، دادستانی، نیروی انتظامی، صنف کشاورزان استان و شهرستان، مشاوران و حافظان زاینده‌رود و ... اجرا شد.

وی با بیان اینکه زاینده‌رود به عنوان بزرگترین رودخانه فلات مرکزی به طول ٤٠٥ کیلومتر است، افزود: طول رودخانه از سد زاینده‌رود تا تالاب گاوخونی ٣٥٦ کیلومتر است که ٢٩٢ کیلومتر آن در استان اصفهان و ٦٤.٥ کیلومتر آن در چهارمحال و بختیاری قرار دارد، همچنین طول سرشاخه‌های زاینده‌رود ٢٥٠ کیلومتر است.

پهلوانی با اشاره به برخی مشکلات و تجاوزها به حریم و بستر زاینده‌رود طی سالیان گذشته، تصریح کرد: بحث ساماندهی زاینده‌رود با هدف جلوگیری از تجاوزها و رفع تجاوز موجود، ایجاد مسیر دسترسی و جاده ساحلی، رفع موانع رودخانه از جمله بندها و برخی ویلاسازی و ... تداوم جریان زاینده‌رود از سد تا تالاب، آزادسازی مسیرهای مسدود شده از بالادست تا پایین دست، کنترل سیلاب، ممانعت از ورود مواد آلاینده و پساب و ... در حال انجام است.

وی افزود: در این راستا از بهمن ۱۳۹۵ ساماندهی رودخانه زاینده‌رود با وجود کمبود اعتبارات اجرا و حدود ٤٥ کیلومتر آزادسازی مسیر رودخانه، ٥٠ کیلومتر بستر رودخانه ساماندهی و لایروبی و ٥٠ درصد جاده‌سازی در مسیرهای آزاد شده انجام شد.

مدیر دفتر طرح‌های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، تأکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای در بحث ساماندهی رودخانه با سازمان‌های مختلف و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی که با مجوز یا بدون مجوز وارد حریم رودخانه شده، مطابق تبصره ٤ ماده دو قانون ساماندهی نسبت به موارد تخلف اخطار و برخورد می‌کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:10مهر1398،کد خبر: 98071007786،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین