پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
ایام محرم و اربعین حسینی که می‌شود خیلی‌ها رخت و لباس عزا تن می‌کنند و در میان لباس‌ها و ملزوماتی که در این ماه مرسوم است، "پیشانی‌بند" جایگاه خاصی دارد. پیشانی بندهایی که اغلب به نام مبارک یکی از ائمه اطهار(ع) و به‌ ویژه امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) متبرک است. اما میان همه پیشانی‌بندهای معمولی، امسال یک پیشانی‌بند عجیب به بازار آمده، پیشانی بندی که نورانی است و می‌توان آن را خاموش و روشن کرد!

شعارسال: ایام محرم و اربعین حسینی که می‌شود خیلی‌ها رخت و لباس عزا تن می‌کنند و در میان لباس‌ها و ملزوماتی که در این ماه مرسوم است، "پیشانی‌بند" جایگاه خاصی دارد. پیشانی بندهایی که اغلب به نام مبارک یکی از ائمه اطهار(ع) و به‌ ویژه امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) متبرک است. اما میان همه پیشانی‌بندهای معمولی، امسال یک پیشانی‌بند عجیب به بازار آمده، پیشانی بندی که نورانی است و می‌توان آن را خاموش و روشن کرد!

"پیشانی‌بند نورانی" ایده خلاقانه‌ای است که به همت تیم دانشجویی گروه الکترونیک موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه تبدیل به محصول شده و حالا این پیشانی‌بندهای نورانی قرار است اربعین امسال بر پیشانی زوار اباعبدالله نقش ببندد.

پیشانی بندهایی که علاوه بر روش کردن پیشانی زوار، چراغ خانه 300 خانوار را هم با اشتغالزایی که داشته روشن کرده، خانوارهایی که بخش اعظم آنها در کنار دانشجویان، مددجویان بهزیستی و زندانیان هستند.

حالا 300 نفر در چندین کارگاه در حال تولید این پیشانی‌بندها هستند و آنطور که مسئولان این پروژه می‌گویند اربعین امسال سقف تولید این پیشانی‌بندها حدود 40 هزار عدد خواهد بود.

مسلم حدیدی قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به شروع تولید این پیشانی بندها از محرم امسال، گفت: این ایده یک تیم دانشجویی بود که خوشبختانه به محصول تبدیل شد و حالا به تولید انبوه رسیده است.

وی افزود: این طرح با عنوان "ساخت پیشانی‌بند و مچ بندهای نورانی ویژه ایام محرم" پیگیری شد و بعد از ساخت نمونه اولیه، به همت جهاددانشگاهی و سرمایه گذاران خط مونتاژ آن راه اندازی شد و قرار است برای اربعین امسال 40 هزار عدد از این پیشانی بندها و مچ بندها تولید شود.

وی از اشتغالزایی ۳۰۰ نفری تولید این محصول خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۰ نفر از دانشجویان موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه هستند و ۲۵۰ نفر مابقی از مددجویان بهزیستی و زندانیان بکارگیری شده‌اند تا بتوان از این طریق برای این افراد نیازمند نیز ایجاد اشتغال کرد.

حدیدی تصریح کرد: این پیشانی‌بندها و مچ بندها چراغ خاموش و روش دارد که با روشن کردن آن نام مبارک ائمه اطهار(ع) وسط پیشانی بند روشن می‌شود.

وی افزود: استفاده از این پیشانی‌بندها و مچ‌بندهای نورانی علاوه بر اثرگذاری فرهنگی و ترویج فرهنگ عاشورایی می‌تواند موجب ایمن سازی زائرین در برابر خطرات احتمالی در مسیر و به ویژه خطر تصادف در شب شود.

حدیدی با اشاره به قیمت پایین این پیشانی بندها و مچ بندها، گفت: زوار می‌توانند این محصول را از موکب‌های در مسیر مرز خسروی تهیه کنند.

وی به بازدید اخیر دبیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از این پروژه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این بازدید دبیر ستاد قول دادند 10 هزار عدد از این پیشانی بندها را خریداری کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  برنا،تاریخ انتشار: 10 مهر1398،کدخبر: 905816،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین