پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
سند تفاهم نامه همکاری مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک ایران و مؤسسه فدرال مالکیت معنوی سوئیس در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی در ژنو به امضا رسید.

شعار سال: به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) که خدائیان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و در رأس هیئتی در آن شرکت دارد، سند تفاهم نامه همکاری فی مابین مرکز مالکیت معنوی کشورمان با مؤسسه فدرال مالکیت معنوی سوئیس با موضوع همکاری طرفین در حوزه ضمانت اجرای مالکیت معنوی بویژه تجاری سازی نشانه های جغرافیایی کالا با هدف رونق کسب و کارهای مربوط به امضای طرفین رسید.

بر ‌اساس این گزارش، این سند همکاری با توجه به همکاری های دو مرجع ملی در برگزاری دو رویداد مشترک در زمینه تجاری سازی مالکیت معنوی برای دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و استارت آپها و تداوم همکاری ها با تعیین محورهای مشترک دنبال گردیده است.

در ادامه دیدارهای دوجانبه در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی در ژنو، معاون وزیر صنعت و بازرگانی عمان با خدائیان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات، طرفین ضمن تأکید بر پشتیبانی از مواضع یکدیگر در رابطه با موضوع ایجاد دفاتر خارجی وایپو، درخواست یکی از کشورهای عضو مبنی بر به رأی گذاردن تصمیم گیری در خصوص تعیین دفاتر خارجی سازمان جهانی مالکیت معنوی را خلاف رویه معمول این سازمان بین المللی دانسته و بر اتخاذ مواضع مشترک در این رابطه و ادامه بحث و گفتگو با هدف دستیابی به اجماع منطقی و رعایت عدالت و انصاف در تعیین این دفاتر پافشاری کردند.

در حاشیه این اجلاس همچنین بنا به درخواست هیئت نمایندگی سوریه، مدیرکل مالکیت صنعتی و بازرگانی سوریه و معاون وزیر بازرگانی داخلی آن کشور با هیئت ایرانی دیدار و گفتگو کردند.

در این ملاقات شفیق العذب مدیرکل مالکیت صنعتی سوریه ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت و دولت سوریه، خواهان گسترش روابط با ایران در حوزه های مختلف مالکیت معنوی شد و پیشنهاد امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه با مرکز مالکیت معنوی کشورمان را مطرح نمود.

هیئت ایرانی نیز با اشاره به ظرفیت های خوب ایجاد شده در حوزه های ثبت و حمایت مالکیت صنعتی در جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای انتقال تجارب مربوط و ارائه کمک های فنی و حقوقی به مرجع مالکیت معنوی سوریه اعلام داشت.

بر اساس این گزارش، پنجاه و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) از هشتم لغایت شانزدهم مهرماه سال جاری در مقر این سازمان در ژنو پایتخت سوئیس در حال برگزاری است و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مرجع ملی مالکیت معنوی در رأس هیئتی در این اجلاس شرکت کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 12 مهر 98، کد مطلب: 98071209064: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
باید هر چه سریعتر این قوانین به درستی به کاملی اجرا شه این به تولید کارهای درست علمی و هنر و حتی اقتصادی کمک میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین