پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۳۴۳۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۳
شبکه تلویزیونی آر.تی.اس سوئیس اعلام کرد این کشور در پی ایجاد یک کانال مالی ویژه موازی با «اینستکس» برای تجارت دارو با ایران است.

شعارسال: به نقل از یورونیوز، دولت سوئیس به دنبال ایجاد یک کانال مالی ویژه به منظور دور زدن تحریم‌ها و برقراری رابطه تجاری با ایران به ویژه در زمینه داروست.

شبکه تلویزیونی آر.تی.اس سوئیس روز پنج شنبه ۲۸ شهریور با انتشار گزارشی اعلام کرد گروهی از دیپلمات‌های سوئیسی از چند ماه پیش تاکنون به دنبال ایجاد یک کانال بانکی قانونی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند تا بتوانند از این طریق زمینه ادامه فعالیت عادی شرکت‌های بزرگ دارویی و غذایی این کشور در ایران را فراهم کنند.

آر.تی.اس به نقل از گزارشگر اعزامی خود به ایران گفته است که یکی از اهداف این حرکت «ابتکاری» جبران بخشی از کمبود دارویی ایجاد شده در ایران بر اثر تحریم‌هاست. این طرح «راهکار تجاری بشردوستانه سوئیس» نام دارد و قرار است کانالی موازی با اینستکس، ساز و کار ویژه تجارت اروپا با ایران باشد.

مقام‌های سوئیسی به دلیل آن که اینستکس ظاهرا پیش از تولد به اغما رفته است، در تلاشند تا با مذاکره با بانک‌ها و شرکت‌های مختلف و نیز با گفتگو با مقام‌های رسمی ایران وآمریکا راه را برای عملی کردن طرح خود باز کنند.آر.تی.اس با این حال از قول دفتر وزارت اقتصاد سوئیس می‌نویسد که این مذاکرات تاکنون موفق نبوده است.

یکی از راهکار‌های پیشنهادی سوئیسی‌ها برای ایجاد امکان تجارت دارویی با ایران، معامله پایاپای یا تبادل کالا با کالا با ایران است. شبکه تلویزیونی سوئیس جزئیات دیگری از چگونگی اجرای این طرح و نیز در مورد نوع کالا‌هایی که می‌توانند مبادله شوند، فاش نکرده است.

چند شرکت تولیدی دارو و مواد غذایی از جمله نوارتیس، روش و نستله از معدود شرکت‌های سوئیسی هستند که به رغم وجود تحریم همچنان در ایران حضور دارند. این شرکت‌ها به دلیل آن که نمی‌توانند پول خود را از ایران به سوئیس منتقل کنند، عملا امکان خروج از بازار ایران را ندارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:29شهریور1398 ، کدخبر: 7076563: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
گویا دیگر کشورها به حرف ترامپ و سیاست هایش اهمیتی قائل نیستند و درصدد ایجاد رابطه با ایران هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین