پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۱۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
«معصومه ابتکار»، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در خصوص «نقش زنان در فعالیت‌های اقتصادی» گفت: خداراشکر خانم‌های ایرانی روزبه‌روز نقش‌های جدی‌‌تری در اقتصاد ایفا می‌کنند. مهم‌ترین نقش اقتصادی که زنان دارند مدیریت در منزل است. چیزی‌که با عنوان کارِ منزل از آن نام می‌بریم، بسیار ارزشمند است. دو مطالعه روی ارزش کار خانگی زنان انجام دادیم، از نگهداری تا فعالیت‌های مربوط به بهداشت و تغذیه که ارزشی بالغ بر حدود 22 تا 30 درصد تولید ناخالص ملی کشور را دارد.

شعارسال: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: شاهد هستیم که حدود 41 درصد این تسهیلات را خانم‌ها گرفتند و خانم‌های روستایی خیلی فعال هستند.

«معصومه ابتکار»، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده،  در خصوص «نقش زنان در فعالیت‌های اقتصادی» گفت: خداراشکر خانم‌های ایرانی روزبه‌روز نقش‌های جدی‌‌تری در اقتصاد ایفا می‌کنند. مهم‌ترین نقش اقتصادی که زنان دارند مدیریت در منزل است. چیزی‌که با عنوان کارِ منزل از آن نام می‌بریم، بسیار ارزشمند است. دو مطالعه روی ارزش کار خانگی زنان انجام دادیم، از نگهداری تا فعالیت‌های مربوط به بهداشت و تغذیه که ارزشی بالغ بر حدود 22 تا 30 درصد تولید ناخالص ملی کشور را دارد.

او ادامه داد: بنابراین خود این نقش اقتصادی قابل توجه است. علاوه بر این امروز 80 درصد صنایع دستی کشور را زنان تولید می‌کنند، حدود 80 درصد فرش دستباف را زنان تولید می‌کنند، زنان در تولید نزدیک به 40 درصد فراورده‌های کشاورزی نقش دارند. زنان در صنعت حضور فعالی دارن. حضور زنان در دانشگاه‌ها در اکثر رشته ها البته غیر از مهندسی بیشتر است. نقش اقتصادی خانم ها روز به روز پررنگ می‌شود.

ابتکار در خصوص دیدار با فعالین اقتصادی به همراه معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: در آن نشست تعدادی از خانم‌های کارآفرین حضور داشتند که با همه مشکلاتی که در اثر تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر اقتصاد ایران وارد شد اما با وجود این خانم‌های پرتلاش و موفق، دستاوردهای خوبی داشتند. در عین حال کمبودها و کاستی‌هایی هم بوده که کاملا بررسی شد و نشست‌های تخصصی در این خصوص داشتیم. مباحث در این جلسه خیلی طبقه‌بندی شده بود، موضوعات مختلفی مطرح شد از بخش کشاورزی، صنعت، صنایع دستی، استارتاپ‌ها و فناوری‌‌های نو و هر کدام مشکلات خاص بخش خودشان را مطرح کردند.

او گفت: در این نشست روی مشاغل خانگی تأکید شد. خوشبختانه باتوجه به جهت‌گیری تسهیلات پایدار روستایی که برای اشتغال روستایی است، شاهد هستیم که حدود 41 درصد این تسهیلات را خانم‌ها گرفتند و خانم‌های روستایی خیلی فعال هستند. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد پایداری بنگاه‌هایی که خانم‌های روستایی ایجاد کردند، بسیار خوب است و واقعا در این زمینه موفق هستند. خانم‌ها چه در بحث‌های گردشگری چه در بحث‌های مرتبط با صنایع دستی یا تولیدات روستایی و کشاورزی در همه این زمینه‌‌ها نیروی پیشران هستند و موفق عمل می‌کنند. باید تلاش کنیم همه زمینه‌های مورد نیاز را فراهم کنیم و مشکلات را بتوانیم برطرف کنیم که خانم‌ها با قوت بیشتر و در عین حال با تعادل، بین نقش‌های خانوادگی و نقش‌های اجتماعی فعالیت کنند؛ یعنی علاوه بر آن مسئولیت‌هایی که در منزل دارند مانند فرزندآوری، که یکی از مسئولیت‌های مهم‌ خانم‌ها بوده و مسئولیت خانوادگی است، تلاش کنیم خانم‌ها بتوانند نقش اجتماعی و اقتصادی خود را نیز به خوبی اجرایی کنند.

او در خصوص طرح نمایندگان فراکسیون زنان مبنی بر نام‌گذاری روز اول صفر به منع خشونت علیه زنان گفت: برای ما پیام عاشورا و کربلا، پیام بسیار الهام بخشی است و هرچه زمان می‌‌گذرد به نظر می‌رسد، جنبه فراگیر و عمومی این پیام بیشتر می شود. نهضت عاشورا یک زاویه خاصی را در بر نمی‌گیرد و زوایای مختلف دارد. یکی از زوایای آن اسارت خاندان اهل بیت بوده که بسیار دردناک است و آسیب به زنان و کودکان را در این واقعه، می‌بینیم و نوع نگاهی که آن زمان بوده و تلاشی که برای تحقیر و آسیب زدن به اهل بیت و خاندان پیامبر وجود داشته به هر حال این نامگذاری می‌تواند در این زمینه الهام بخش، باشد. ما در طول تاریخ این مسائل را داشتیم و همه تلاش ها باید برای این باشد که به حداقل برسد، مسائلی که سبب خشونت یا آسیب به زنان می‌شود چه در شرایط جنگ‌ها و چه در منازعات و چه در شرایط عادی.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار: 13 مهر1398،کدخبر:906745 ،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
خانم ابتکار چرا قصه میگی آمار وحشتناک خروج زنان از کار رو دیدید؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین