پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۲۳۷۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به هدفگذاری دولت برای ساخت خانه محرومان گفت: برای احداث دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان در این استان یک‌هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال اختصاص یافت.

شعار سال: سهراب رئیسی شامگاه چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:‌ از این میزان ۹۷۶ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و ۶۱۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض اختصاص می‌یابد.

وی افزود: برای احداث هر واحد مسکونی ۶۰ مترمربعی ویژه محرومان چهارمحال و بختیاری ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ۵ درصد با بازپرداخت ۱۳ ساله و ۲۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: براساس توافقنامه صورت گرفته بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، سازمان برنامه و بودجه ایران و استانداری چهارمحال و بختیاری به امضاء رسیده این تعداد واحد مسکونی در استان تا پایان تیر ۱۳۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: در راستای اجرای این طرح تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ نفر شناسایی شده است که از این تعداد ۶۷۰ نفر زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع افراد محروم شناسایی شده در استان تاکنون ۶۱۲ نفر به بانک‌های عامل معرفی و برای ۳۷ نفر آنان عقد قرارداد شده است.

وی گفت: بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری برای سرعت‌بخشی به روند اجرای احداث مسکن محرومان استان، روند عقد قرارداد را تسریع کنند.

رئیسیتاکید کرد: با توجه به اهمیت اجرای این طرح انتظار می‌رود تا شرکت‌های خدمات‌رسان اقدام لازم برای اختصاص انشعاب رایگان به این خانوارها را انجام دهند.

وی افزود: برای پرداخت تسهیلات احداث مسکن محرومان استان، بانک‌های عامل ملی، تجارت، سپه، رفاه کارگران، مسکن، صادرات و ملت در نظر گرفته شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:‌ سهمیه بانک‌های عامل استان در این طرح هنوز به صورت ۱۰۰ درصد ابلاغ نشده و نیاز به پیگری بیشتر دارد.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود شهرداری‌ها و دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری برای تسریع در روند اجرای این طرح ماشین‌آلات خود را وارد میدان کنند.

رئیسی اظهار داشت: هم‌اینک از مجموع ۸۵ هزار واحد مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری ۶۵ هزار واحد سند رسمی دارد.

براساس توافقنامه صورت گرفته بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، سازمان برنامه و بودجه ایران و استانداری چهارمحال و بختیاریدو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن برای محرومان این استان احداث و بهره‌برداری می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 11 مهر 98، کد مطلب: 83501089: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین