پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۳۷۶۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از برپایی نشستی با صاحبنظران در خصوص چالش ها و راهکارهای هدایت دانش آموزان به سمت علوم پایه خبر داد.

شعارسال: فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خبر از برپایی نشستی با صاحبنظران در چند روز آینده با موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت علوم پایه خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید به علوم پایه توجه ویژه ای شود چرا که بنیان های علمی کشور از این رشته ها بر می خیزد. برای همین ظرف چند روز آینده با موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان و جذب علاقمندی آنها به سمت علوم پایه یک نشست علمی تخصصی با حضور صاحبنظران این حوزه برپا خواهیم کرد تا با فراغ بال به آن بپردازیم و چالش ها، دغدغه ها و راهکارهای این موضوع را بررسی کنیم و ماحصل نشست و نظرات را در اختیار مسئولان بگذاریم.

وی در پاسخ به این پرسش که بحث استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به کجا انجامید و آیا تصمیمی در این باره گرفته شده است یا نه، بیان کرد: بحث استقلال پژوهشگاه در برنامه های زیرنظام پژوهش آمده و این برنامه ها به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است و امضا رئیس جمهور را نیز دارد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به اینکه ما ملزم هستیم سند تحول بنیادین و زیرنظام های آن از جمله زیرنظام های پژوهش را اجرا کنیم، این موضوع نیز در دستور اقدامات آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف باشد.

کریمی در پاسخ به این پرسش که در صورت استقلال پژوهشگاه فعالیت های این پژوهشگاه چه تفاوتی با امروز خواهد داشت، بیان کرد: قاعدتا اگر استقلال پژوهشگاه محقق شود بر می گردیم به روال سابق که زیر نظر وزیر فعالیت های این پژوهشگاه صورت می گیرد اما ممکن است سازمان امور استخدامی و اداری کشور ساختار دیگری مدنظرش باشد. به هر حال این پژوهشگاه قرار است به تمام وزارت آموزش و پرورش خدمات پژوهشی ارائه دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14مهر1398 ، کدخبر: 4738041: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
چون برنامه مدار نبوده و هدفمند نیست و مشارکت طلب طراحی نشده، مسلما شکست می خورد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین