پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
فوتبالیست‌هایی که در حالت غیرطبیعی رانندگی می‌کنند آلت قتاله‌ای در دست دارند که جان تمامی افراد جامعه را تهدید می‌کنند.
شعارسال: خبر دستگیری یکی از ستاره‌های سابق فوتبال ایران توسط پلیس به دلیل نداشتن حالت طبیعی و عادی در رسانه‌ها پیچید. سردار رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد یک ورزشکار و تعدادی متخلف را بازداشت کردیم، این‌گونه نیست که تخلف افراد مشهور با سایر افراد فرقی برای پلیس فرقی داشته باشد.

در پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد ورزشکار دستگیر شده فوتبالیستی بوده که سابقه بازی برای تیم استقلال را در کارنامه دارد و در پست مهاجم بازی می‌کرده است. پیش از این نیز دو فوتبالیست به خاطر نداشتن حالت طبیعی اتفاقات مهمی را رقم زدند. فرهاد مجیدی در اسفند سال گذشته در ساعت ۲ بامداد از سوی مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی دستگیر شد که نهایتاً پذیرفت کارش اشتباه بوده و عذرخواهی کرد. نفر دوم مهدی قائدی است که به دلیل بی‌احتیاطی تصادف کرد و در این تصادف یک فوتبالیست جوان فوت کرد.

دستگیری فوتبالیست‌های مشهور که حالت طبیعی ندارند و رانندگی می‌کرده‌اند در تمام دنیا رخ می‌دهد و ورزشکاران خارجی در برابر قانون مطیع هستند اما در ایران شاهد مقاومت چهره‌های مشهور فوتبال کشور هستیم. آن‌ها در برابر پلیس که مجری قانون است ایستادگی می‌کنند و با سوءاستفاده از شهرت خود تلاش می‌کنند تا از مجازات فرار کنند درحالی‌که آن‌ها همانند دیگر اقشار جامعه در برابر قانون یکسان هستند.

تنبیه شدید فوتبالیست‌های متخلف سلبریتی

امان‌الله قرایی مقدم در واکنش به دستگیری فوتبالیست‌های مشهور در حالت نامتعادل در حین رانندگی به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: عمل این آقایان که خودشان را قهرمان می‌دانند، سلبریتی هستند و از محبوبیت و شهرت خود سوءاستفاده می‌کنند باید به‌شدت با تنبیه همراه شود. در جمهوری اسلامی تمام افراد در مقابل قانون یکسان هستند، کسی نمی‌تواند شرب خمر کند و به رانندگی بپردازد چون با این کار مقررات و آیین‌نامه‌ها را زیر پا گذاشته است، می‌خواهد رئیس‌جمهور باشد یا فرد دیگری، تمامی افراد در برابر قانون یکسان هستند.

اجرای قانون آموزش و پرورش است

فوتبالیست‌ها با توجه به این‌که زیر ذره‌بین تمامی اقشار جامعه هستند، نقش الگو را برای مردم دارند و اشتباهات آن‌ها به ضرر جامعه است. قرایی مقدم دراین‌باره اظهار کرد: اشخاصی که معروفیت دارند، الگوی جوانان و حتی دیگر اقشار جامعه هستند. به نظر من باید مجازات برای چنین افرادی شدیدتر باشد تا دیگران متوجه شوند کسی که کار خلاف انجام می‌دهد، باید در برابر قانون تسلیم شود. اجرای صحیح قانون در حقیقت آموزش و پرورش تجربی و عملی است. قوه قضائیه باید حداکثر مجازات را در خصوص افراد مشهور اعمال کند تا از ویژگی‌های جهان سوم فاصله بگیریم. بسیاری از افرادی که امروز به‌واسطه پولدار بودن مشهور شده‌اند، تربیت و تحصیلات خوبی نداشته و از خانواده‌های پایینی بودند ولی به‌واسطه توجه بیش از حد جامعه به ورزش فوتبال به ثروت رسیده‌اند و متأسفانه از لحاظ فرهنگی ثروتمند نیستند.

یدک کشیدن اسم فرهنگی توسط باشگاه‌ها

رفتارهای غلط برخی چهره‌های مشهور فوتبال ایران باوجود انتقادهای فراوان هنوز متوقف نشده است و بسیاری در این میان باشگاه‌ها را مقصر می‌دانند که آموزش‌های لازم را به فوتبالیست‌ها ارائه نکرده‌اند. بهمن فروتن در این خصوص به خبرنگار ورزشی آنا گفت: وقتی برنامه فرهنگی وجود ندارد و آدم‌هایی از قشر پایین و متوسط جامعه پولدار می‌شوند، نمی‌توانند خود را کنترل کنند چون آن‌ها افرادی نوکیسه هستند که آموزش‌های لازم برای رفتارهای صحیح نداشته‌اند. متأسفانه باشگاه‌ها نیز اسم فرهنگی را یدک می‌کشند و گام‌های لازم برای برخورد با ورزشکاران خود برنداشته‌اند. آدمی که بد فرهنگ است و رفتاری غیرطبیعی انجام می‌دهد، نباید رانندگی کند چرا که در این حالت جان انسان‌های دیگر را به خطر می‌اندازد.

آلت قتاله در دست راننده نامتعادل

کارشناس فوتبال یادآور شد: ما می‌دانیم در تمام دنیا فوتبالیست‌های مشهور درآمدی بیش از قشر متوسط جامعه دارند و بارها توسط پلیس در حالت نامتعادل دستگیر شده‌اند. دلیل آن عدم آموزش بوده است ولی باید به این مسئله بپردازیم که تضادهای ایجاد شده در میان افراد مشهور و مرفه با دیگر افراد جامعه باعث هنجارشکنی‌های مختلفی شده است. کسی که در حالت غیرعادی پشت فرمان بنشیند آلت قتاله در دستش است و اگر دچار تصادف شود مرتکب قتل عمد می‌شود.

اسارت جامعه در چنگال فوتبال

چهره‌های ورزشی که رانندگی را در حالت نامتعادل انجام داده‌اند و توسط پلیس دستگیر شده‌اند، بیشتر فوتبالیست بوده‌اند. قرایی مقدم درباره علت این موضوع به خبرنگار ورزشی آنا، می‌گوید: نسل جوان ما به رسانه‌ها توجه زیادی می‌کنند. از صبح تا شب در چندین شبکه شاهد پخش مسابقات فوتبال هستیم. صدا و سیما به‌همراه رسانه‌ها فوتبال را ورزش اول کشور کرده‌اند و اخلاقیات حاکم بر این ورزش در میان مردم رسوخ کرده است. در فوتبال شاهد رفتارهای پهلوانی کشتی نیستیم، در نتیجه جامعه دچار فروریختگی ارزش‌ها و هنجارها شده است. باورهای فرهنگی صحیح در حال از بین رفتن است و جامعه در چنگال اسیر فوتبال شده است.

آموزش‌های مخرب فوتبالیست‌های سلبریتی

وی تأکید کرد: بخش عمده‌ای از علاقه‌مندان به فوتبال را جماعت مجذوب تشکیل می‌دهند که ما به آن‌ها جماعت نا مجاور ورزش دوستان نیز می‌گوییم. آن‌ها به‌شدت به فوتبال علاقه دارند و هر کاری از این جماعت بعید نیست. فوتبالیست‌ها دو نوع شناخت به جامعه منتقل می‌کنند، شناخت احساسی و شناخت ادراکی؛ چون بیشتر این آموزش از راه احساس است و ادراک به‌ندرت شکل می‌گیرد، در حقیقت آموزش‌های مخربی به جامعه داده شده است. من معتقدم فوتبالیست‌های مشهور و معروف که سلبریتی هستند از شهرت خود در راه ناصواب استفاده می‌کنند که این کار سوءاستفاده است و باید مجریان قانون جدی‌ترین برخورد را با افرادی از این دست که متخلف هستند، داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 16 مهر 1398 ، کدخبر: 429434 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
این سلبریتی ها وقتی از همه تایید میگیرن فکر میکنن دیگه هر کاری بکنن حقشونه تقصیر مردمم هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین