پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در تصویب بیانیه‌ای در مخالفت با عملیات ترکیه در سوریه ناکام ماند.

شعار سال: شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه برای بررسی عملیات ترکیه در سوریه تشکیل جلسه داد اما با مخالفت روسیه و آمریکا موفق به صدور بیانیه‌ای در مخالفت با این عملیات نشد.

حساب کاربری شبکه کردی «رووداو» در توئیتر به نقل از خبرنگار خود نوشت روسیه و آمریکا با «محکوم کردن» عملیات ترکیه مخالفت کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه برای بررسی عملیات ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، تشکیل جلسه داده است.

این نشست به درخواست پنج عضو اروپایی شورای امنیت و پشت درهای بسته تشکیل شده است.

ارتش ترکیه از روز گذشته به بهانه «مقابله با تروریسم» و «پاکسازی مرز سوریه و ترکیه» از حضور شبه نظامیان کردی که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌داند، به شمال سوریه حمله کرد.

دیروز بعد از آغاز این عملیات، آنکارا اعلام کرد سفرای تمام کشورهای عضو شورای امنیت را در جریان این عملیات قرار داده است. (جزئیات بیشتر)

آغاز عملیات نظامی ترکیه یک روز بعد از آن صورت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با اردوغان، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه خبر داد. کردها این اقدام آمریکا را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 19 مهر 98، کد مطلب: 13980718000877: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین