پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۳۸۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی آموزشگاه‌های زبان شهر تهران از فعالیت 13 هزار آموزشگاه زبان دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش در کشور و نیز فعالیت 30هزار مرکز غیرمجاز آموزش زبان در کل کشور خبر داد.
شعار سال: رئیس انجمن صنفی کارفرمایی آموزشگاه‌های زبان شهر تهران از فعالیت 13 هزار آموزشگاه زبان دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش در کشور و نیز فعالیت 30هزار مرکز غیرمجاز آموزش زبان در کل کشور خبر داد.

اسدالله بردپیشه گفت: «انجمن صنفی کارفرمایی آموزشگاه‌های زبان شهر تهران در سال 96 از سوی 15 موسس راه‌اندازی شد که به طور جدی به دنبال حل دغدغه‌های مراکز بودند. متاسفانه در 20 سال گذشته از طریق مجراهای قانونی یعنی آموزش و پرورش که مجری صدور مجوز است، به نتیجه‌ای نرسیدیم. به ناچار به دنبال ثبت انجمن کارفرمایی و حل مشکل خود از طریق انجمن رفتیم. ثبت رسمی انجمن یک سال به طول انجامید و در این یک سال نزدیک به 300 عضو جدید به انجمن اضافه شده‌اند و امیدواریم تا یک سال آینده هم کانون انجمن صنفی را راه‌اندازی کنیم. وقتی این کانون راه‌اندازی شود فعالیت‌های ما به گونه‌ای خواهد شد که می‌توانیم رسما با مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مذاکره کنیم و مسائل و مشکلات آموزشگاه‌ها را به کمیسیون به صورت صحیح انتقال دهیم.»

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی آموزشگاه‌های زبان شهر تهران ادامه داد: «مشکل امروز آموزشگاه‌ها، شناخته‌نشدن آن‌ها از سوی آموزش و پرورش به عنوان متولی کار است. معلوم نیست که ما جزو آموزش و پرورش هستیم یا خیر؛ اسم ما مراکز غیردولتی است و نباید از قوانین مدارس پیروی کنیم اما متاسفانه آموزش و پرورش ما را قسمتی از مدارس می‌داند و قانونی هم که به مجلس ارائه شد، قانون دائمی مراکز و مدارس بود، یعنی همان قوانینی که برای مدارس تصویب کردند برای آموزشگاه‌ها هم تصویب کردند. در حالیکه هویت مدرسه، نحوه اداره و عملکرد مدرسه با ما کاملا متفاوت است. متاسفانه پیشنهادهای دولت از سوی قانون‌گذار هم پذیرفته شد و اکنون ما با کوهی از مشکلات مواجه هستیم.»

عضو شورای هماهنگی موسسان آموزشگاه‌های زبان منطقه 19 شهر تهران افزود: «ما مرتبا با نمایندگان مجلس و آموزش و پرورش در ارتباط هستیم تا بتوانیم از مشکلات آموزشگاه‌ها کم کنیم. از قانونی که تصویب شده است حدود شش بند آن برای ما مشکل‌ساز است و انتظار داریم از دولت، از آموزش و پرورش و قانون‌گذاران که اگر قانون را عوض نمی‌کنند حداقل بندهای مشکل‌ساز را اصلاح کنند.»

برپیشه گفت: «مواد 10، 13، 15، 19 و 20 قانون بیشترین مشکلات را برای آموزشگاه‌ها درست کرده است. در ماده 19 گفته شده که همه مدارس غیردولتی مانند همه مدارس دولتی از همه تخفیفات و ترجیحات برخوردار هستند، در حالیکه باید در کنار کلمه مدارس، کلمه مراکز را هم قرار می‌دادند و تخفیفات و ترجیحات شامل مراکز نمی‌شود. ما تا دو سال پیش هم مالیات می‌دادیم و همه 4 درصد از کل درآمدمان را مستقیم به آموزش و پرورش می‌دادیم. ما درخواست دادیم که این هزینه پرداخت نشود و در نهایت به اینجا رسید که 4درصد را به عنوان علی‌الحساب مالیاتی در نظر می‌گیرند.»

او ادامه داد: «تخفیفات و ترجیحات صرفا مالیات نیست. ما مشکلات زیادی با شهرداری، سازمان آب، اداره برق و ... داریم و عملا نمی‌توانیم به خوبی به کار آموزش بپردازیم. ماده 20 هم می‌گوید که مراکز غیردولتی و آموزشگاه‌ها باید 4درصد از درآمد خود را مستقیم به حساب آموزش و پرورش واریز کنند و این فقط برای مراکز دیده شده نه مدارس. 4 درصد یعنی 20 تا 25 درصد از سود؛ یعنی ما غیر از اینکه 25 درصد از سودمان را می‌دادیم، 18 درصد هم اداره مالیات می‌گرفت. به این خاطر که آموزشگاه‌ها نمی‌توانستند 40 درصد از درآمد خود را به این دو اداره بدهند غیر از هزینه‌هایی که در دل کار وجود دارد، بنابراین تخلفات زیادی هم انجام می‌شد. »

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی آموزشگاه‌های زبان شهر تهران افزود: «بنابراین درخواست ما این است که اکنون در ماده 19 قانون مدراس و مراکز غیردولتی عنوان مراکز هم به اضافه شود و در ماده 20، 4درصد یا حذف یا کاهش پیدا کند. اکنون هیچ بخشی از بیمه کارفرمایان مراکز از سوی دولت تامین نمی‌شود. به همین خاطر ما هم نمی‌توانیم بیمه کنیم.»

اسدالله بردپیشه گفت: «13 هزار آموزشگاه در سطح کشور داریم که حداقل بین 150 تا میلیون نفر در آن‌ها مشغول کار هستند و یک کارآفرینی بسیار مناسب است. در تهران 7هزار آموزشگاه زبان دارای مجوز از آموزش و پرورش و سه برابر این رقم آموزشگاه غیرمجاز داریم. در کل کشور هم حداقل 30هزار مرکز غیرمجاز آموزش زبان فعالیت می‌کنند.»

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا،تاریخ انتشار:20مهر1398،کد خبر:960485،www.pana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین