پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۱۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
هشت سال پیش آنچه پیش‌بینی می‌شد تحولات عظیمی بود برای تکه تکه کردن سوریه، اما حالا ارتش اسد، ارتش عربی سوریه نیست بلکه ارتش سوریه است!
شعارسال : حامد رحیم پور در کانال آن سوی منطقه نوشت: هشت سال پیش آنچه پیش‌بینی می‌شد تحولات عظیمی بود برای تکه تکه کردن سوریه، اما حالا ارتش اسد، ارتش عربی سوریه نیست بلکه ارتش سوریه است! ارتشی برای تمام اقوام و اقشار سوریه. بر خلاف انتظار آمریکایی ها و تصور ترکیه، کردها به سمت ارتش سوریه و محور مقاومت حرکت کردند. پیشتر میان محور مقاومت و کردها روابط حسنه ای بود و این در تصمیم گیری های استراتژیک در چند موقعیت حساس سوریه نشان داده شد.

چرخش کردها و قطع امید آن ها از آمریکا به دولت سوریه دستاوردهای مهمی به دنبال داشت. در مرحله اول دولت سوریه به مناطقی تسلط پیدا کرد که بیش از پنج سال است هیچ نیروی رسمی یا کارمند دولت سوریه در آن حضور ندارد. این تسلط پیروزی بزرگی بود.

اگر ارتش سوریه میخواست به این مناطق در غیر این شرایط ورود کند علاوه بر پروسه ی سنگین سیاسی، می بایست در یک‌جنگ تمام عیار با نیروهای فرانسوی و آمریکایی بر کرد ها تسلط پیدا کند و این موضوع هزینه های سرسام آوری به دنبال داشت. در حقیقت ارتش سوریه بدون شلیک یک گلوله خود را به مرز شمالی رسانده است.

این برگ برنده سوریه میتواند در آینده و مذاکرات سیاسی تشکیل دولت وحدت ملی و قانون اساسی جدید موفقیت بزرگی حساب شود و دست دمشق و شخص اسد را برای خیلی از موضوعات باز بگذارد.در واقع اردوغان پیروزی چشمگیری به اسد هدیه داد و شاید بهتر از این نمی شد.


منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مشرق ، تاریخ انتشار 23 مهر 98 ، کد خبر :  1001572 ، mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
0
با تیتر خبرتون موافق هستم، اما کرد و عربی که در یک سرزمین تازه تاسیس مثل سوریه و عراق نه از سر همزیستی چند هزار ساله که پس از فروپاشی عثمانی و بزور هموطن هم شده اند پس از تمام شدن این قائله باز به مشکل خواهند خورد و کردها دستکم الگوی عراق را در پیش خواهند گرفت
ناشناس
Canada
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
0
اردوغان باید در حد آدم کش هایی در سطح هیتلر دید بسکه این آدم کردهای بی پناه رو به کشتن داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین