پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت آنچه در ارتباط با فیتلرینگ هوشمند انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قرار بر آن بود که اجرای این طرح تا اردیبهشت‌ماه سال جاری به پایان برسد اما اکنون به دلیل نحوه ایجاد شده این روند تا آذرماه اجرایی خواهد شد.
شعارسال: محمدجواد آذری جهرمی ظهر امروز در مراسم رونمایی از سامانه اندازه گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت به ارائه توضیحاتی درباره این طرح پرداخت و در بخش‌های مختلف نیز به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخت.

وی در بخشی از صحبت‌های خود در ارتباط با موضوع فیلترینگ هوشمند متذکر شد: قرار بود این طرح از اردیبهشت‌ماه سال جاری اجرایی شود و نتایج مربوط به فاز اول اجرای این طرح روی یک شبکه اجتماعی روند مثبتی داشته است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین متذکر شد: این اقدام برای سالم‌سازی فضای مجازی کشور صورت می‌گیرد البته هیچ گاه نمی‌توان گفت که درصد مشکلات در فضای مجازی به صفر رسیده است، اما طی یکسال گذشته از ۱۲۰۰ موردی که نیاز به حذف آنها دیده شده بود، بیش از ۹۵ درصد موارد به واسطه فیلترینگ هوشمند برطرف شد.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به انتقاداتی که اجرای این طرح را ناموفق دانسته‌اند، گفت: گاهی پیش می‌آید که عده‌ای تصویری را پیدا کرده و با استناد به آن می‌گویند که پالایش هوشمند موفق نبوده است اما باید توجه داشت که قرار بر آن است که با اجرای این طرح فضای مجازی برای استفاده کاربران ایرانی سالم‌سازی شود به همین دلیل اگر محتوایی در این فضا دیده شود که در جامعه انتشار نداشته ممکن است با آن برخورد نشده باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال محتوای نامناسبی که در یک صفحه خارجی منتشر شده تاثیری برروی فضای مجازی کشور ندارد و طبیعی است که انتخاب چنین مواردی برای اجرای فیلترینگ هوشمند به نوعی دورریختن منابع کشور به‌شمار می‌رود.

آذری جهرمی همچنین متذکر شد: به هر صورت مجریان این کار اعتقاد دارند که‌آنچه در این خصوص صورت گرفته موفقیت‌آمیز بوده و تلاش بر آن است که در اجرای این طرح سرعت عمل بیشتری وجود داشته باشد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: فاز دوم این طرح نیز مربوط به بحث تغییر محل استقرار بود. طبق رویه مرسوم تمام پالایش‌ها در شرکت زیرساخت صورت می‌گرفت در صورتی که طبق قانون جرائم رایانه‌ای ناظران فضای مجازی ملزم به پالایش هستند و برهمین اساس لازم بود این بخش منتقل شود که در این زمینه مشکلاتی وجود داشت که البته اکنون این موارد برطرف و کار انجام شده است.

وی همچنین یادآور شد: در فاز سوم این طرح که به بحث رمزگذاری‌ها اشاره می‌شود که لازم است برای سالم‌سازی فضای مجازی کشور در این حوزه نیز شرایط‌مان تقویت شود.

آذری جهرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکار شرکت زیرساخت برای جبران کاهش درآمدهای این شرکت براساس تحقیقاتی که در زمینه‌ی اینترنت داده شده، اظهار کرد: برای جبران کاهش این درآمدها به دنبال فعال‌ کردن ظرفیت ترانزیت منطقه‌ای هستیم و در هفته‌های گذشته مذاکراتی با چندین کشور نیز داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین با اشاره به رونمایی از سامانه اندازه گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت یادآور شد: با آغاز به کار این سامانه شرکت ارتباطات زیرساخت اطلاعات مربوط به خود را به‌طور شفاف ارائه می‌کند تا شفافیت بیشتری در این فضا وجود داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 10 مرداد 1395 ،کد خبر: 95050105650،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین