پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
«بر اساس بررسی شاخص دوام زندگی حدود 14 درصد طلاق‌ها در ایران کمتر از یک سال و 11 درصد آن پس از یک تا دو سال زندگی مشترک رخ می‌دهد.»

شعارسال: آیدین سیار‌سریع در ستون طنز روزنامه ایران با این مقدمه نوشت: «البته ما شنیده بودیم طلاق زیاد شده ولی دیگر فکر نمی‌کردیم به این شکل زیاد شده باشد. یعنی زیر یک سال! من فکر می‌کنم ما هنوز به یک اصل و چارچوب برای انتخاب همسر دست پیدا نکرده‌ایم. الان اگر در بین ازدواج‌هایی که دور و برتان صورت می‌گیرد، دقت کنید می‌بینید یک سری از دوستان هنوز به رسم نیاکانشان در زمان ناصرالدین شاه ازدواج می‌کنند. یعنی اول عقد زوجیت می‌بندند بعد می‌گویند خب آقا/خانم محترم! حالا اسم شما چی بود؟ در مورد فلان مسأله نظرتون چیه؟ درست مثل این است که یک ملکی را اول معامله کنید بعد بنشینید صحبت کنید که ملک کجاست؟ چند متره؟ پایان کار داره و...! مسلماً آدم پشیمان می‌شود. بعضی از والدین هم ازدواج را به مثابه راه‌حلی برای جبران کم‌کاری‌های خودشان در تربیت بچه می‌دانند. به این ترتیب که توجیه‌شان این است: پسره رو زن بدیم آدم شه! یعنی آن زن بیچاره به تنهایی باید پسر یک لاقبا را ترک بدهد، بازپروری کند، برایش شغل پیدا کند، شب‌ها یادش بدهد مسواک بزند و به یک بزرگ‌تر که رسید سلام کند! یعنی همسر اینجا باید از اول بکوبد و دوباره بسازد. دوره این چیزها هم گذشته و الان کسی جوانی‌اش را نمی‌گذارد که بکوبد و بسازد. می‌رود با یک نوساز ازدواج می‌کند. از طرف دیگر صبر و تحمل جوان‌ها هم کم شده. زن و شوهر بعد از دعوای اول طلاق می‌گیرند. قدیم این‌طور نبود. یعنی دعوا تا جایی که امکان داشت، ادامه پیدا می‌کرد و قانون مبارزه و داور وسطی هم در کار نبود! هر کی زنده ماند برنده می‌شد و می‌رفت با یکی دیگه ازدواج می‌کرد. توقعات هم پایین بود! واقعاً نیازی نبود مرد تلفیقی از بیل گیتس و جرج کلونی و زن تلفیقی از جنیفر لارنس و ماریا شاراپووا باشد. (فرصت را مغتنم می‌شماریم و همدردی خود را با خانم شاراپووا اعلام کرده و این ضایعه دردناک - مثبت درآمدن تست دوپینگ ایشان - را به جامعه ورزشی و برادران محترم در نقطه‌نقطه جهان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.) یک مورد دیگر هم از علل طلاق که خیلی هم مهم است... ولش کن! میگن فیلترینگ هوشمند وارد فاز جدیدی شده. برای همه زوج‌های جوان آرزوی خوشبختی، قوام و دوام می‌کنیم.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20اسفند1394، کدخبر: 94122013455: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین