پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۰۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
با برگزاری رویداد حراج هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز لندن، آثار هنرمندان ایرانی در این حراجی فروشی بیش از یک میلیون پوند را ثبت کردند.
شعار سال: با برگزاری رویداد حراج هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز لندن، آثار هنرمندان ایرانی در این حراجی فروشی بیش از یک میلیون پوند را ثبت کردند.

آثار هنرمندان ایرانی که در حراج هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز زیر چکش حراج رفتند، بیش از یک میلیون پوند فروش کردند.

سهم هنرمندان ایرانی که ۲۲ اثر از مجموع ۸۳ اثر هنرمندان خاورمیانه بود ، با فروش ۱۷ اثر به رقم یک میلیون و ۷۷ هزار پوند رسید.

هرچند عنوان گران‌ترین اثر این نمایشگاه به تابلویی از محمود سعید از مصر به عنوان «پس از باران» رسید که ۵۱۹ هزار پوند به فروش رسید، اما تابلویی از علی بنی‌صدر با عنوان «خیال‌پرستی» با فروش ۳۵۰ هزار پوندی، تابلویی از سری تنه درختان سهراب سپهری به قیمت ۲۱۲.۵۰۰ پوند و اثری بی‌عنوان از بهمن محصص که به قیمت ۱۵۰ هزار پوند چکش خورد، دیگر آثار پرفروش این حراجی شدند.

دیگر آثار فروخته شده از هنرمندان ایرانی شامل ۲ اثر از منیر فرمانفرماییان به قیمت۱۰۲.۵۰۰  و ۱۲.۵۰۰ پوند، اثری از بهجت صدر به قیمت ۹۶.۲۵۰ پوند، تابلویی از مسعود عربشاهی به قیمت ۴۰ هزار پوند، اثری از ابوالقاسم سعیدی به قیمت ۲۷.۵۰۰ پوند، تابلویی از رضا درخشانی به قیمت ۲۱.۲۵۰ پوند، تابلویی از پی بک به قیمت ۱۱.۸۷۵ پوند و اثری رکنی حائری‌زاده به قیمت ۱۰.۶۲۵ پوند بود.

دیگر آثار ایرانی که به قیمت زیر ۱۰ هزار پوند فروخته شدند شامل آثاری از منوچهر یکتایی، حسین کاظمی، مارکو گریگوریان، شیرین نشاط ، اردشیر محصص و آیدا اصلانیان بود.

در مجموع ۲۴ اثر از آثار ارایه شده در این حراجی خریداری نیافت که ۵ اثر از این میان مربوط به هنرمندان ایرانی بود.

مجموع فروش این حراجی که ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹ برگزار شد،  ۲ میلیون و ۵۱۳ هزار پوند بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین،تاریخ انتشار:2آبان1398،کد خبر:1313863،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین