پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۴۱۰۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۶
رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس سازمان امور مالیاتی بر مقابله با فرار مالیاتی و معافیت اقشاری همچون کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد. وی با اشاره به لزوم اقدام جدی برای مقابله با فرار مالیاتی گفت: در این زمینه اقدامات فرهنگی به کمک رسانه ملی اهمیت فراوان دارد و همچنین با هوشمندسازی می توان اعتماد مردم را در مقوله مالیات جلب کرد.

شعار سال: امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در دیدار رییس سازمان امور مالیاتی گفت: درآمدهای مالیاتی باید به تدریج جایگزین درآمدهای نفتی شده و بودجه کشور براساس درآمدهای مالیاتی تدوین شود.

وی بیان اینکه باید سرمایه گذاری لازم در زمینه هوشمندسازی امور مالیاتی صورت گیرد، افزود: کشورهای پیشرفته جهان، امور مالیاتی خود را هوشمند کرده اند و نیروی انسانی در این امور نقشی ندارد.

رئیس مجلس همچنین بر معافیت اقشاری از جامعه مانند کشاورزان و قالیبافان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم اقدام جدی برای مقابله با فرار مالیاتی گفت: در این زمینه اقدامات فرهنگی به کمک رسانه ملی اهمیت فراوان دارد و همچنین با هوشمندسازی می توان اعتماد مردم را در مقوله مالیات جلب کرد.

لاریجانی با بیان این که معافیت های مالیاتی باید متناسب باشد، ادامه داد: طبق ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم، اطلاعات همه دستگاه ها باید در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

وی همچنین بر مقابله با فساد و فرار مالیاتی تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان امور مالیاتی، گزارشی از برنامه ها، عملکردها و سیاست های سازمان مذکور ارائه کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 2 آبان 98، کد خبر: 13980802000499، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین