پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پیرمرد ۶۰ ساله‌ای که اقدام به فروش پرنده «پری‌شاهرخ» در سایت دیوار کرده بود، شناسایی شد.

شعارسال:فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پیرمرد ۶۰ ساله‌ای که اقدام به فروش پرنده «پری‌شاهرخ» در سایت دیوار کرده بود، شناسایی شد.

به نقل از ایرنا، «جواد نوری اظهر» روز چهارشنبه بیان کرد: پس از رصد فضای مجازی و اطلاع از فروش یک پرنده در سایت دیوار، قرار صوری با فروشنده این پرنده گذاشته شد.

وی اضافه کرد: پیرمرد ۶۰ ساله ای با در دست داشتن قفس حاوی پرنده «پری شاهرخ» در محل قرار حضور یافت که توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست شناسایی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: این فرد مدعی بود که پرنده را در باغ شخصی زنده گیری کرده اما هیچکس مسئولیت نگهداری آن را قبول نکرده که مجبور به فروش آن در سایت دیوار می شود.

نوری اظهر اضافه کرد: با توجه به اینکه این پرونده در قفس قرار داشت به علت پر زدن های مکرر، بال های او شکسته و ماهیچه بال نیز ضعیف شده بود بنابراین در صورت رهاسازی، پرنده پس چند صد متر پرواز، دوباره به زمین سقوط می کرد.

وی ادامه داد: هم اینک تیمار این پرنده به منظور بازگشت به طبیعت آغاز شده و در صورت نبود امکان بازگشت، تحویل باغ وحش می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: پری شاهرخ دارای زیبایی منحصر به فرد و خوش آواز است اما در قفس و اسارت آواز نمی خواند.

نوری اظهر بیان کرد: بیشتر افراد سودجو این پرنده را به علت زیبایی زنده گیری و در قفس قرار می دهند.

پَری‌شاهرُخ یا پری‌شاهرخ معمولی با نا م علمی Oriolus oriolus، پرنده‌ای کوچک و درخت‌زی از تیرهٔ پری‌شاهرخان است. جنس نرش دارای بال‌ها و انتهای دم سیاه و پرهای زینتی به‌رنگ زرد درخشان در قسمت سر، شکم و کناره‌های دم بوده و جنس ماده و نابالغ آن به‌رنگ سبز مایل به زرد با بال‌ها و دم پررنگ‌تر و سطح شکمی تقریباً خاکستری و تا حدی رگه‌رگه است. به این پرنده، مرغ انجیرخوار و مرغ‌انجیر هم گفته می‌شود.

پرواز پری شاهرخ سریع و موجی، با نشیب و فرازهای طولانی است که با یک اوج گرفتن خاص روی شاخه می‌نشیند. او معمولاً نزدیک به نوک درخت، خود را در بین شاخ و برگ پنهان می‌کند. بین سه تا۶ تخم می‌گذارد و خوراکش حشرات و میوه‌ها هستند.

پری شاهرخ از پرندگان مهاجر تابستانی در غرب آسیا و اروپا است و فصل‌های سرد را در مناطق استوایی می‌گذراند. به صورت مهاجر عبوری در همه جای ایران دیده می‌شده ولی به‌دلیل نابودی زیستگاه‌های مختص به این پرنده، اعم از قطع درختان کهنسال باغ‌ها و پارک‌ها، جمعیت این پرنده در ایران رو به کاهش نهاده است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری حکیم مهر ،تاریخ انتشار: 1 آیان 1398،کدخبر:52995 ،www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین