پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۹
فوق تخصص نوزادان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مورد کودکان زیر 6 ماه توصیه می‌شود که اطرافیان و کسانی که با آنها در ارتباط مستقیم و نزدیک هستند، واکسن آنفلوآنزا را بزنند تا از ابتلای کودکان به آنفلوآنزا پیشگیری شود.

شعارسال: دکتر سیدحسین فخرایی با اشاره به اینکه عوارض ناشی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا ممکن است بسیار خطرناک و حتی مهلک باشد، اظهار کرد: این عوارض به ویژه در کودکان ممکن است شدیدتر از بزرگسالان هم باشد. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود که کودکان از سن شش ماهگی به بالا حتما واکسن آنفلوآنزا را به صورت سالیانه دریافت کنند. حتی برای نوبت اول واکسیناسیون توصیه شده است که دو نوبت واکسیناسیون به فاصله چهار هفته برای کودکان انجام شود و از سال‌های بعد نیز به صورت سالیانه واکسیناسیون انجام شود.

وی افزود: همچنین توصیه شده است که زنان باردار در هر مرحله‌ای از بارداری، واکسن آنفلوآنزا را بزنند. این کار هم باعث ایمن‌سازی مادر می‌شود و هم ایمنی جنین را در برابر بیماری آنفلوآنزا افزایش می‌دهد. زنان باردار از ایمنی واکسن آنفلوآنزا نیز مطمئن باشند و هیچ‌گونه نگرانی در این مورد نداشته باشند.

وی گفت: بهترین زمان برای زدن واکسن آنفلوآنزا ابتدای فصل سرما است و هرچه واکسن زودتر زده شود، بهتر است. توصیه ما این است که مردم با اولویت گروه‌های در معرض خطر بدون هیچ‌گونه ترس و نگرانی واکسن آنفلوآنزا را بزنند.

فوق تخصص نوزادان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در واکنش به اظهارنظر برخی از مردم که می‌گویند ما چه واکسن بزنیم چه نزنیم باز هم مریض می‌شویم، توضیح داد: این یک تفکر اشتباه است که واکسن آنفلوآنزا را واکسن سرماخوردگی بدانیم. اینطور نیست که واکسن آنفلوآنزا را بزنیم و دچار سرماخوردگی نشویم. این دو بیماری با هم تفاوت زیادی دارند.

فخرایی تاکید کرد: پرسنل بخش بهداشت و درمان شامل پزشکان و پرستاران هم به علت در ارتباط بودن با بیماران از گروه‌های پرخطر هستند و توصیه می‌شود که حتما واکسن آنفلوآنزا را بزنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فانا، تاریخ انتشار: 2آبان1398 ، کدخبر: 22885: phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین