پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت، احتمال بروز خطای پزشکی در معالجه‌ این افراد را به شدت کاهش داده است.

شعارسال: مدیرعامل شرکت برکت‌تل وابسته به بنیاد برکت یکی از اقدامات این بنیاد در حوزه‌ی سلامت را استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی دانست و گفت: استفاده از این نسخه‌ها مزایای بسیاری برای پزشک و بیمار در بر داشته است.

به گفته‌ سیدمحمد پورحسینی، هنگام صدور نسخه‌های الکترونیکی، اگر داروی تجویز شده با وضعیت بیمار هم‌خوانی نداشته و یا با تداخل دارویی همراه باشد، پزشک با هشدار نرم‌افزار متوجه این مشکل می‌شود.

مدیرعامل شرکت برکت‌تل ادامه داد: برای بیمارانی که پرونده‌ی سلامت الکترونیک داشته باشند، تمام سوابق پزشکی فرد در دسترس پزشک قرار می‌گیرد و به این ترتیب تجویز راحت‌تر و با دقت بیش‌تری انجام می شود.

پورحسینی با اشاره به این‌که نرم‌افزار نسخه‌ی الکترونیک به‌طور مستقیم به داروخانه‌های طرف قرارداد متصل است، گفت: اگر داروی تجویز شده در داروخانه موجود نباشد، سیستم اطلاع می‌دهد و پزشک این امکان را دارد که در لحظه، دارو را تغییر دهد.

وی نسخه‌های الکترونیک را برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی پزشک و بیمار بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: نسخه‌های الکترونیک در حال حاضر فقط در برخی مناطق محروم استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه قابل استفاده است، اما در صورت توافق با سازمان غذا و دارو، بنیاد برکت می‌تواند نسخه‌های الکترونیک را به تمام داروخانه‌های سطح کشور مرتبط کند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای خدمات‌رسانی به مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور تاکنون ۳۴۰ هزار نفر را تحت پوشش طرح سلامت الکترونیک قرار داده است. این اقدام بنیاد برکت که برای اولین بار در ۵ نقطه‌ی کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور انجام شده است؛ علاوه بر کاهش مرگ و میر ناشی از کمبودهای درمانی در مناطق محروم، در کاهش آمار مهاجرت روستاییان به شهرها نیز مؤثر بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 12مرداد1395، کدخبر: 3730013: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین