علی معیری مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه انسانها در برهههای مختلف زندگی از خدمات سازمانهای بیمه گر اجتماعی استفاده میکنند، اظهار کرد: این سازمانها خدمات گوناگونی را به ذینفعان ارائه میکنند. سازمانهای بیمه گر اجتماعی از حیث تنوع و تعدد خدمات از متمایزترین سازمانها هستند.
وی با بیان اینکه نهادهای بیمه گر اجتماعی از سازمانهای خدمت محور هستند، افزود: حوزه فناوری اطلاعات در ارتقای خدمات این سازمانها جایگاه مهمی دارد. بهرهگیری از این حوزه به چابکی، کارآیی و پاسخگویی دستگاهها و در نهایت به افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان منجر میشود.
معیری با اشاره به بحثهای فنی، فرهنگی و قانونی در موضوع استفاده از فناوری اطلاعات در سازمانها گفت: در صورتی که تمامی موارد لحاظ شوند، سازمانها هوشمند میشوند.
مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تأمین اجتماعی در ادامه ابزارهای خدمات غیرحضوی را برشمرد و تصریح کرد: خدمات غیرحضوری سازمانها از طریق اپلیکیشن، کد دستوری ussd، پیامک و تلفن گویا ارائه میشوند.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط دیتاها میان سازمانها گفت: سازمان تأمین اجتماعی با ۱۳ سازمان از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظام پزشکی، ثبت احوال و غیره در ارتباط است.
مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تأمین اجتماعی صدور نسخههای الکترونیک را یکی از مهمترین خدمات سازمان تأمین اجتماعی در بخش فناوری اطلاعات اعلام کرد و گفت: صدور نسخههای الکترونیک و حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی این سازمان از سال ۹۵ آغاز و در برخی مراکز طرف قرارداد استانها نیز انجام شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۵ میلیون نسخه الکترونیک صادر شده است و کاهش تداخلات دارویی، حذف خطای پزشکی، حذف کاغذ، افزایش سرعت و دقت در تجویز و رویت سوابق پزشکی بیماران از نتایج این طرح است.
معیری، نوبتدهی شعب و مراکز درمانی، مشاهده سوابق بیمهای و ارسال و پرداخت لیست حق بیمه را از دیگر خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: ۲۴ عنوان خدمت از راه دور در سایت این سازمان قرار گرفته است.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار: 21دی 97، کدخبر:6793345 ،www.yjc.ir