پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد در حالی آخرین روز از برگزاری خود را پشت سر می گذارد که مسئولان و صاحب‌نظران، روایت‌های مختلفی از بازدید از این رویداد فرهنگی داشتند.

شعارسال: بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد در حالی آخرین روز از برگزاری خود را پشت سر می گذارد که مسئولان و صاحب‌نظران، روایت‌های مختلفی از بازدید از این رویداد فرهنگی داشتند.
 
طی هفت روز برپایی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد مسئولان در رده‌های مختلف از این نمایشگاه دیدن کردند و نقطه نظرات خود را پیرامون این رویداد با اهالی رسانه درمیان گذاشتند.
 
مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در بازدید از نمایشگاه کتاب مشهد در جمع خبرنگاران گفت: تاثیرگذارترین خدمت به جامعه تحول در زیر ساخت‌های فرهنگی است و نمایشگاه کتاب مشهد هم یک حرکت نوآورانه است و می‌تواند در توسعه زیربنای فرهنگی در خراسان رضوی موثر باشد.
 
آیت الله سید مصباح عاملی افزود: در غرفه‌های مربوط به حوزه علمیه در نمایشگاه کتاب کار خلاقانه‌ای صورت گرفته که آن فعالیت به صورت میدانی در قالب ارائه مشاوره‌های متنوع و پاسخگویی به مردم است.
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد هم در حاشیه بازدید از این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگاه کتاب امسال حضور پرشور جوانان در آن است که این اتفاق نویددهنده اثربخشی اقدامات در جهت بهبود سرانه مطالعه در کشور است.
 
سید مهدی حسینی مطلق افزود: در هر مکانی که جوانان پا بگذارند شور و نشاط برقرار ‌می‌شود و حضور پرتعداد جوانان در این رویداد فرهنگی، فضای نمایشگاه را تغییر و به سمت شور و هیجان سوق داد.
 
وی اضافه کرد: آمار پایین سرانه مطالعه در کشور نگران کننده است و رهبر معظم انقلاب نیز به این نکته اشاره کرده‌اند و نمایشگاه‌های کتاب جوانان را برای مدتی از فضای مجازی دور کرده و آنان را به سمت خرید کتاب سوق می‌دهد.
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی از برکات نمایشگاه کتاب امسال حضور خانواده‌ها به همراه فرزندانشان بود و این مهم نشان می‌دهد که فضای نمایشگاه کتاب می‌تواند به یک دورهمی خانوادگی با چاشنی کتاب تبدیل شود و کودکان را از ابتدا با کتاب و کتابخوانی آشنا کند.
 
حسینی در خصوص غرفه دانشگاه فردوسی مشهد در نمایشگاه کتاب گفت: این غرفه آثار علمی اساتید این دانشگاه را در معرض بازدید عموم قرار داده است و کتاب‌های فاخر و ارزشمندی در این غرفه به نمایش گذاشته شده که نظر نسل جوان را به سوی خود جلب می‌کند.
 
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در بازدید از نمایشگاه کتاب مشهد در جمع خبرنگاران گفت: مشهد در حوزه فرهنگی یک الگو برای کشور است که یکی از مصادیق آن را می توان نمایشگاه کتاب دانست و باید این رویداد فرهنگی در عالی‌ترین سطح خود برگزار شود.
 
محمد صادق براتی با اشاره به وجود ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب مشهد گفت: با توجه به اینکه در دهه آخر محرم و صفر، گردشگران و زائران غیر ایرانی زیادی در مشهد حضور می‌یابند باید کتاب‌هایی با تنوع زبانی زیادی در نمایشگاه کتاب در معرض بازدید عموم قرار گیرد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب مشهد به خبرنگاران گفت: در این رویداد فرهنگی در کنار عرضه و معرفی کتاب، غرفه‌هایی ایجاد شده که به ترویج سبک زندگی اسلامی و ارائه مشاوره‌های اجتماعی به خانواده‌ها کمک می کند و این یک ویژگی مثبت نمایشگاه امسال به شمار می‌رود.
 
کوکب موسوی افزود: نمایشگاه کتاب بهترین راهکار برای ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در خصوص فرهنگ و مبانی دینی و اسلامی است و طرح مسائل اجتماعی و مباحث دینی در کنار عرضه کتاب در برخی غرفه‌ها اقدامی مطلوب در ترویج این فرهنگ ‌به شمار می‌رود.
 
وی وجود نظم و سازماندهی درست غرفه‌ها متناسب با موضوعات کتاب‌ها را از نکات مثبت نمایشگاه کتاب مشهد برشمرد و گفت: اکثر غرفه‌داران از نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب امسال رضایت داشتند.
 
موسوی موضوع بندی مناسب کتاب‌ها متناسب با سلیقه و ذائقه مخاطبان در سنین مختلف را از دیگر ویژگی‌های بارز نمایشگاه کتاب مشهد دانست.
 
رییس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب مشهد به خبرنگاران گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب می‌تواند فضای فرهنگ و هنر را در مشهد رونق دهد.
 
احمد نوروزی افزود: نمایشگاه کتاب امسال در سطح مناسبی به لحاظ تعداد و تنوع کتاب‌ها برگزار شده است و ویژگی بارز آن حضور ناشران قدیمی و صاحب نام در این رویداد فرهنگی است.
 
وی اظهار داشت: در کنار فضای نمایشگاه کتاب، تمامی رسانه‌های مختلف مربوط به نشر به ویژه رسانه‌های شهرستان نیز حضور داشتند و به خوبی اخبار نمایشگاه را اطلاع‌رسانی کردند.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در بازدید از نمایشگاه کتاب مشهد در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه کتاب امسال به لحاظ محتوایی و تنوع موضوعات از سطح کیفی بهتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است و این موضوع را می‌توان از دستاوردهای امسال این نمایشگاه دانست.
 
سردار محمد کاظم تقوی افزود: خوشبختانه در همه غرفه‌های این نمایشگاه، برای تمام سلیقه ها و ذائقه‌ها، کتاب‌های متنوع با موضوعات مختلف وجود دارد و طیف گسترده‌ای از جامعه را پاسخگوست.
 
وی ویژگی بارز نمایشگاه کتاب امسال مشهد را وجود کتاب‌های متنوع در زمینه‌ تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی و همچنین مسائل مذهبی دانست.
 
بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد با حضور ۷۳۰ ناشر داخلی و ۱۱ ناشر خارجی هشتم آبان ماه کنونی گشایش یافت که در آن ناشران داخلی ۲۰۰ هزار عنوان کتاب و ناشران خارجی ۲۰ هزار عنوان کتاب را در فضایی به وسعت ۲۱ هزار مترمربع عرضه کرده‌اند.
 
این نمایشگاه امروز ۱۵ آبان ماه به کار خود پایان می دهد.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا  ،تاریخ انتشار:  15  آبان 1398،کدخبر:  83544277 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین