پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه در شرایط فعلی گاه برخی از واحدهای بزرگ تولیدی خراسان‌جنوبی در صف تخصیص ارز می‌مانند.

شعارسال: سعید بهشتی در کمیته کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهارکرد: بحث برگشت ارز حاصل از صادرات از زمان افزایش غیر معمول نرخ ارز برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی الزامی شد.         

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: این تصمیم به واسطه برخی از نیازهای‌کشور گرفته شده و البته دغدغه‌ها و نیازهای صادرکنندگان نیز منطقی و قابل توجه است.

بهشتی بیان کرد: در حال حاضر تصمیم گرفته شده که صادرکنندگان ۵۰ درصد ارز حاصل از صادرات را در سامانه نیما، ۳۰ درصد را در مقابل واردات خود یا غیره و ۲۰ درصد را به صورت اسکناس و وجه نقد در سامانه سنا عرضه کنند.

وی ادامه‌داد: صادرکنندگان تا چهار ماه بعد از اظهارنامه صادراتی فرصت انجام رفع تعهد ارزی دارند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی در خراسان‌جنوبی در زمینه تأمین ارز مشکل دارند، افزود: تخصیص ارز بر اساس سیاست‌های دولت در ابتدا به گروه اول کالایی و سپس به گروه دوم تعلق می‌گیرد.

بهشتی گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی بزرگ خراسان جنوبی گاه در صف تخصیص ارز باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی هم در تخصیص ارزی بایستی مؤلفه های مربوط به HSE را مدنظر قرار دهد افزود: به صورت رسمی و در جلسات مختلف درخواست استان در خصوص تخصیص سهمیه ارزی(حدود ۵۰ میلیون دلار) اعلام شده است وبا توجه به شناختی که در استان از نیازهای واحدهای تولیدی وجود دارد بهتر است اجازه تخصیص ارز به واحدهای تولیدی را به استان‌ها بدهند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20آبان1398  ، کدخبر: 4768670، www.mehrnews.com                                                                               

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
تخصیص ارز بر اساس سیاست‌های دولت در ابتدا به گروه اول کالایی و سپس به گروه دوم تعلق می‌گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین