پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۷۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۳
وزیر آموزش و پرورش گفت: گام‌های مهمی در زمینه رتبه‌بندی معلمان برداشته شد و هفته گذشته برای اجرای وعده‌ها، برنامه‌های خوبی داشتیم که یکی از آنها آیین‌نامه رتبه‌بندی است که توسط دولت به تصویب رسید.

شعارسال: محسن حاجی میرزایی اظهار داشت: معلمان براساس این طرح، رتبه‌بندی و از مزایای متفاوتی بهره‌مند می‌شوند و هدف این است که معلمان با دانش و عملکرد متفاوت از دریافتی متفاوتی برخوردار شوند.

او تصریح کرد: پرداخت پاداش به کیفیت برتر یکی از پیش‌نیازهای کیفیت است و باید کسانی که کار کیفی‌تری انجام می‌دهند از پرداختی‌های بهتری برخوردار باشند.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: منطق اصول رتبه‌بندی ارتقای کیفیت و انگیزه معلمان است به همین منظور دو هزار میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است و در نیمه دوم سال ٩٨ مسیر اجرای این طرح فراهم است.

حاجی میرزایی گفت: با ابلاغ دولت همه همکاران در هیات‌های ممیزی سطح منطقه‌ای و ملی پرونده‌ها و صلاحیت آنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و براساس موقعیت‌هایی که پیدا می‌کنند به یکی از رتبه‌های یک تا پنج در طرح رتبه‌بندی معلمان می‌رسند.

او ادامه داد: همکاران اگر صلاحیت‌های لازم را کسب کنند می‌توانند به رتبه‌های بالاتر برسند تمامی آموزگاران، دبیران، مربیان تربیتی و سلامت، مشاوران واحدهای آموزشی، مدیر و معاون واحد آموزشی مشمول این طرح رتبه‌بندی می‌شوند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش باید به سمت بهبود وضعیت دریافتی معلمان گام برداریم و شاید بهترین راه خارج کردن معلمان از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری است، چون معلمی مانند کارمندی نیست، بنابراین یکی از اولویت‌های برنامه‌های من تلاش برای تامین معیشت و ارتقای معلمان است.

قرار است وزارت راه و شهرسازی زمین در اختیار مسکن فرهنگیان قرار دهد

حاجی میرزایی تصریح کرد: رویداد دیگری که برای بهبود معیشت معلمان انجام شد تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین رفاه فرهنگیان و مسکن دار شدن ١٧٠ هزار نفر از فرهنگیان در چند روز گذشته صورت گرفته است چون قیمت زمین یکی از عناصر تعیین‌کننده در تامین مسکن است و قرار است وزارت راه و شهرسازی زمین در اختیار مسکن فرهنگیان قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این طرح سه ساله است و شهرها و مناطق روستایی را شامل می‌شود و همه فرهنگیان فاقد مسکن می‌توانند متقاضی شوند و در این طرح کسانی در اولویت قرار دارند که تاکنون از امکانات دولتی و یارانه تسهیلات مسکن برخوردار نشده باشند متاهلان و سرپرستان خانوار و شرط پنج سال سکونت در آن منطقه نیز وجود دارد و تمام کارکنان و بازنشستگان مشمول این طرح هستند.

حاجی میرزایی درباره هزینه هر واحد مسکونی در این تفاهم نامه نیز گفت: هزینه قطعی با این موضوع که واحد مسکونی در کدام منطقه باشد، ارتباط دارد. وظیفه وزارت راه و شهرسازی تسهیل و تسریع در تغییر کاربری زمین‌ها برای استفاده در این طرح است و افراد را برای واحد شرایط بودن بررسی کند. همچنین این وزارتخانه فهرست و مشخصات واحدهای مسکونی در مسکن مهر را در اختیار دارد و اولویت را به فرهنگیان خواهد داد.

‌نیروهای حق‌التدریس تا ۳ ماه آینده تعیین تکلیف می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش درباره شیوه نامه نیروهای حق‌التدریسی گفت: باید آیین نامه‌ای در دولت به تصویب می‌رسید که این کار در کمتر از سه ماه انجام شده و به تصویب رسید.

حاجی میرزایی افزود: نیروهای حق التدریس قبل از سال ۹۱ همچون مربیان پیش دبستانی شامل این استخدام می‌شوند که پس از دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان و انجام آزمون پایانی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد. معیار انتخاب این معلمان متناسب با رشته دوره تحصیلی و جنسیت است و تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی سه ماه دیگر این کار صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد: آموزشیارانی که ابتدا در آزمون ورودی شرکت کرده و ۵۰ درصد نمره را کسب کنند در دوره‌ای یک ساله و انجام آزمون متناسب با نیاز در رشته، جنسیت و سنوات استخدامی نیز به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد که با این اقدام بخش مهمی از نیروهایی که در سال‌های دور با ما همکاری داشتند تعیین تکلیف خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی معلمان پیش دبستانی که باید از دولت حقوق دریافت می‌کردند و آن دسته‌ای که فاقد ابلاغ هستند نیز از شمول این مصوبه خارج هستند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 9آذر1398 ، کدخبر: 840298: www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین