پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۴۷۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
رئیس سازمان ملی استاندارد از تصویب سند یکپارچگی غذا در شورای عالی استاندارد خبر داد.

شعارسال: نیره پیروزبخت در آیین تقدیر از واحدهای نمونه استاندارد استان تهران در محل هتل ارم، اظهار داشت:

جلسات متعدد شورای عالی استاندارد کشور به فواصل کم برگزار می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت موضوع استاندارد و اهمیت دادن مسئولان به آن است.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطر نشان کرد: مباحث خودرو و تدوین سند یکپارچگی غذا در شورای عالی استاندارد به نتیجه رسید.

وی تاکید کرد: اگر بر حضور در سازمان جهانی استاندارد، کدکس، سازمان استاندارد کشورهای اسلامی و غیره اصرار داریم، به دلیل حفظ کیان اقتصادی کشورمان و جلوگیری از نفوذ اقتصادی بیگانگان است.

*** رشد و توسعه اقتصادی کشورهای اروپایی

پیروزبخت رشد و توسعه اقتصادی کشورهای اروپایی در اواخر دهه ۹۰ میلادی را یادآور شد و گفت:

در آن سال‌ها این کشورها برای رهایی از مشکلات زیست محیطی و آب مورد استفاده، با طراحی استانداردهای جدید، تولید فولاد را در کشورشان محدود و تمایل به استفاده از تولیدات کشورمان داشتند.

رئیس سازمان ملی استاندارد بر پایه‌گذاری درست صنعتی در همه بنگاه های اقتصادی تاکید کرد و افزود:

در حالی که در دهه های ۸۰ و ۹۰ بسیاری وزارتخانه ها و سازمان ها کارشناسان غیرمرتبط با موضوعات را به جلسات استاندارد می فرستادند، امروز همان ها به استانداردها معترضند.

وی همچنین بر لزوم استفاده از بسته‌های حمایتی سازمان ملی استاندارد برای تولید تاکید کرد و گفت: حاصل جلسات مختلف این سازمان با سازمان‌ها و بخش خصوصی است.

*** افزایش سرمایه اجتماعی لوگوی استاندارد

استاندار تهران نیز در این مراسم، افزود: اگر استاندارد را به عنوان یک مطالبه عمومی در سطح جامعه نشر دهیم، می‌تواند به کیفیت، رفاه و ارتقای سطح زندگی در جامعه منجر شود.

انوشیروان محسنی بندپی گفت: اگر تولید‌کنندگان ارتقای کیفیت تولیدات را در دستور کار خود قرار دهند، دولت نیز می‌تواند مبارزه همه جانبه‌ای با قاچاق کالا و ارز داشته باشد.

وی تاکید کرد: سرمایه اجتماعی لوگوی استاندارد هر روز در جامعه در حال افزایش است.

محسنی بندپی با تقدیر از تولیدکنندگان به عنوان افسران مبارزه با تحریم‌ها، بیان داشت:

تولیدکنندگان با وجود همه سختی‌ها و مشکلات از جمله کمبود مواد اولیه و غیره توانستند کیفیت محصولات خود را حفظ و ارتقاء دهند و رضایتمندی عمومی مشتریان از کالاها همه روزه در حال افزایش است.

 استاندار تهران در پایان، اظهار داشت: رها شدن دولت از تصدی‌گری‌ها و سپردن امور به بخش خصوصی واقعی، به ارتقای کیفیت کالاها و محصولات خواهد انجامید.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار: 10آذر1398 ، کدخبر: 150001: sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین