پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
رئیس پلیس پیشگیری کشور از تجهیز اصناف و نقاط حساس به سامانه هشدار به پلیس خبر داد.

شعار سال: سردار محمد شرفی روز دوشنبه در همایش فرماندهان و روسای پلیس پیشگیری سراسر کشور با اشاره به هشت محور تعریف شده در حوزه پیشگیری مبنی بر ارتقای امنیت اخلاقی، مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از سرقت، ارتقای مهارت حرفه ای، کاهش تلفات جاده ای، پیشگیری از حاشیه نشینی و نظارت درونی گفت: چهار هزار نفر در لایه های مدیریت پلیس پیشگیری به منظور افزایش مهارت حرفه ای در دوره آموزشی شرکت کرده اند.



شرفی اضافه کرد: در حوزه پلیس پیشگیری در چهار ماه گذشته کارکرد این پلیس در حوزه ناامنی اخلاقی دو درصد افزایش یافته و همچنین با کاهش ۹ درصدی سرقت به عنف، کاهش ۵۲ درصدی شرارت ها، ۱۲ درصدی سرقت مسلحانه و ۴۲ درصدی جرایم خشن مواجه بوده ایم.



وی اضافه کرد: همچنین در حوزه پلیس پیشگیری تعداد پرونده های قاچاق ۲۱ درصد، دستگیری متهمان ۳۰ درصد، ۱۳ درصد دستگیری قاچاقچیان حرفه ای و ۷۷ درصد دستگیری توزیع کنندگان خیابانی افزایش داشته است.



شرفی همچنین از افزایش ۲۶ درصدی تقدیر از کارکنان، ۹۳ درصدی رضایتمندی از عملکرد آنها و ارتقای عملکرد و همچنین کاهش ۹ درصدی انتقاد از کارکنان خبر داد.



رئیس پلیس پیشگیری با اشاره به طرح نگهبان محله گفت: تاکید بر این است تا امنیت مردمی شود که در این راستا امسال ۵ هزار نفر نگهبان محله که آموزش دیده بودند در سطح محلات به کار گرفته شدند که امیدواریم در برنامه ششم توسعه این رقم افزایش یابد.



شرفی به توسعه ارائه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: در چهار ماه امسال یک میلیون و ۶۸۰ هزار نفر از خدمات مددکاری مشاوره کلانتری ها استفاده کردند که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ۳۸ درصدی را نشان می دهد.



رئیس پلیس پیشگیری به پیگیری نظارت کارشناسان پلیس پیشگیری ناجا قبل از اجرای طرح های توسعه ای، اقتصادی و عمرانی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح ها بار امنیتی ایجاد می کند بر این اساس به دنبال آن هستیم تا موانع قانونی برداشته شود و در اجرای طرح ها یک کارشناس انتظامی برای پیوست آن در نظر گرفته شود.



شرفی اضافه کرد: بستر اعمال ماده ۴۹ آیین دادرسی را به منظور رعایت حقوق شهروندی فراهم کرده ایم به همین منظور هر فردی که تحت نظر باشد دادستان به صورت آنلاین با خبر خواهد شد هر فردی که دستگیر شود تفهیم اتهام می شود و وکیل آن فرد می تواند در کلانتری حضور یابد و چنانچه متهم ملاحظاتی اعم از پزشک و دارو داشته باشد برای او فراهم خواهد شد.



وی به تبادل الکترونیکی پرونده ها برای حفظ حقوق شهروندی و همچنین زمینه تشکیل پرونده جرایم سایبری در کلانتری ها اشاره کرد و گفت: از این طریق کلانتری ها به صورت سنتی باقی نمانده و با پیشرفت تکنولوژی به روز شده و در وقت و هزینه ارباب رجوع صرفه جویی می شود.



شرفی در مورد تنبیه مجرمان گفت: این مورد ۶۴ درصد افزایش داشته و پیگیری پرونده ها از طریق پیامک انجام می شود. وی همچنین به بازمهندسی ساختار کلانتری و پاسگاه های پاسخگو اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه آموزش ۱۸ عنوان کارگاه آموزشی، ۹ عنوان برای دوره های حفاظت دولتی و ۸ عنوان برای پلیس پیشگیری و پاسگاه ها طراحی شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 18مرداد 95 ، کد مطلب: 207372:www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین