پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: در دومین روز ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه این استان در مجموع ۲۰ نفر شامل ۱۹ مرد و یک زن برای حضور در این عرصه به ستادهای ثبت نام مراجعه کردند.
شعارسال: حسین خوش‌اقبال شامگاه اظهار داشت: از این تعداد داوطلب، مشخصات ۱۲ نفر ثبت نهایی شده و کار ثبت‌نام هشت نفر دیگر نیز در حوزه‌های انتخابیه پنجگانه سنندج، سقز، مریوان، بیجار و قروه در حال انجام است که در صورت کامل بودن مدارک و انجام کارهای ثبت نام، به تعداد داوطلبان نامنویسی کرده، نهایی هر روز اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در دو روز اول و دوم مهلت یک هفته‌ای ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۱ نفر در کردستان به ستادهای ثبت نام مراجعه کردند، اضافه کرد: ثبت نام ۳۳ نفر شامل ۳۱ مرد و دو زن نهایی شده و مراحل ثبت نام هشت نفر نیز اکنون در ستادها در حال انجام است.

رییس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد تاکنون ۳ نفر، حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره ۱۵ نفر، حوزه انتخابیه بیجار ۹ نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه چهار نفر، حوزه انتخابیه قروه و دهگلان ۲ نفر رسما برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ثبت نام کرده‌ و برخی (هشت نفر) نیز در حال انجام مراحل ثبت نام هستند.

خوش اقبال تاکید کرد: روز گذشته در مجموع ۲۱ نفر موفق به ثبت نام شدند و یک نفر نیز بدلیل ناقص بودن مدارک نتوانست ثبت نام خود را نهایی کند امروز نیز ۲۰ نفر در حوزه‌های انتخابیه برای نامنویسی حضور یافتند که تاکنون ۱۲ نفرشان موفق به ثبت نام نهایی شده‌اند.

در نخستین روز ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ نفر در استان کردستان ثبت نام نهایی کردند از این تعداد یک نفر زن و ۲۰ نفر نیز مرد بودند از این تعداد ۱۰ نفر شامل ۹ مرد و یک زن در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره، ۳ نفر حوزه انتخابیه سقز و بانه، ۷ نفر در حوزه انتخابیه بیجار، یک نفر در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد و یک نفر نیز در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان ثبت نام کرده بودند.

عوامل اجرایی ستاد انتخابات کردستان در حوزه‌های ۶ گانه از یکشنبه ۱۰ تا ۱۶ آذر هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر آماده ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی هستند.

انتخابات سراسری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه، ۲ اسفند امسال برگزار می‌شود و ثبت‌نام نامزدها از امروز به مدت هفت روز ادامه می‌یابد.

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس ۴*۳ جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی از مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

همچنین به استناد ماده‌ی ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء‌شهرت در حوزه‌ی انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال باشند.

داوطلبان نمایندگی اقلیت‌های دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مستثنی هستند و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.

ملاک محاسبه‌ی سن اشخاص برای ثبت‌نام در انتخابات بر اساس تاریخ تولد اولیه‌ی ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذیربط به استثنای محاکم قضائی ملاک عمل نخواهد بود.

طبق قانون کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌گردند.

جمهوری اسلامی ایران یکی از دموکراتیک‌ترین کشورهای دنیاست که تاکنون در آن ۱۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۱۰ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، پنج دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و علاوه بر آن، چندین انتخابات موردی برگزار شده که به طور حدودی، طی هر سال یک انتخابات به اجرا درآمده است.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 11  آذر 1398 ، کدخبر: 83578018 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین