پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۲۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
علی‌اصغر پیوندی پس از اینکه از ریاست جمعیت هلال احمر ایران استعفا داد، بازداشت شد. او کیست و چرا بازداشت شد؟

شعار سال: ۱۲ آذر ماه امسال اعلام شد که رئیس جمعیت هلال احمر استعفا داد. اما به نظر می‌رسد اعلام این خبر سرآغاز اخبار دیگری از پیوندی باشد.

پیش از این، در ماه‌های اخیر جمعیت هلال احمر با حواشی مختلفی روبه رو شد، از بازداشت یکی از مدیران گرفته تا احضار پیوندی به مراجع قضائی.

اوایل آبان ماه امسال یکی از خبرگزاری‌ها از بازداشت پیوندی توسط سازمان بازرسی کل کشور و آزادی او با قید وثیقه خبر داده بود. با این حال او به کار خود ادامه می‌داد تا اینکه ۱۲ آذر ماه رسما خبر استعفای او منتشر شد.

پیوندی قبل از استعفا از هلال احمر از دیگر سمت خود یعنی ریاست سازمان نظام پزشکی تهران هم در آبان ماه استعفا داده بود. در همان روزهای استعفا از سازمان نظام پزشکی، خبرگزاری فارس گزارش داد اتهام پیوندی به پرونده دوره ریاستش در دانشگاه شهید بهشتی برمی‌گردد که با وثیقه سه میلیارد تومانی آزاد شده است.

آبان ماه امسال فارس نوشت: پس از اتمام جلسه اخذ دفاع متهم علی اصغر پیوندی در خصوص اتهام ۱٫۵ میلیارد اختلاس، توسط سازمان بازرسی کل کشور قرار بازداشت صادر و پس از چند ساعت با تبدیل قرار به وثیقه ۳ میلیاردی آزاد شد.

اما این بار پس از بازداشت پیوندی، آفتاب نیوز نوشت: علی‌اصغر پیوندی به دلیل تخلفات مالی گسترده در زمان تصدی جمعیت هلال احمر توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است.

پیوندی با رئیس جمهور نسبتی دارد؟

بازداشت و اخبار مربوط به پیوندی درحالیست که پیش از این هم به واسطه برخی گمانه‌ها مبنی بر نسبت خانوادگی او با رئیس جمهور، پیوندی با حاشیه‌هایی همراه بود؛ تا اینکه رسما خودش در این مورد اظهار نظر کرد.

او مدرک دکتری پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۳۶۸ و دکتری تخصصی گوش و حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۳۷۲ را دارد.

پیوندی، همچنین، دوره تکمیلی جراحی اندسکوپی سینوس و بینی، را در سال ۸۰ در دانشگاه گراش -اتریش گذراند.

او استاد گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، است.

طبق گزارش همشهری، پیوندی صبح روز سه‌شنبه، یازدهم مهرماه سال ۱۳۹۶ با حکم حسن روحانی، رییس جمهور، رسما به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر جایگزین امیرمحسن ضیائی شد. او یازدهمین رییس جمعیت هلال احمر ایران بوده است.

از همان شروع به کار پیوندی، برخی گمانه نسبت فامیلی داشتن او با حسن روحانی را مطرح کرده بودند، تا اینکه علی اصغر پیوندی در یک برنامه تلویزیونی این ادعا را تکذیب کرد. او گفت: من متولد شهر سرخه سمنان هستم ولی هیچ نسبت نسبی و سببی با آقای رئیس جمهور ندارم.

مشرق‌نیوز هم در این مورد نوشته است:  از وی به عنوان پسر عمه روحانی نام برده می‌شود اما پیوندی اخیرا اعلام کرد که با رئیس‌جمهور هیچ نسبت خانوادگی نسبی یا سببی ندارد ولی «به او ارادت کامل داشته و دارد».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تجارت نیوز، تاریخ 13 آذر 98، کد مطلب: 414621: www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
بس که از این خبرا شنیدیم دیوانه شدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین