پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴
در ظهر ششمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وزیر کشور ضمن اعلام افزایش 20 درصدی ثبت نام ‌ها نسبت به دوره قبل از افراد توانمند جهت ثبت نام در انتخابات مجلس دعوت کرد.

شعار سال:در ظهر ششمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وزیر کشور ضمن اعلام افزایش 20 درصدی ثبت نام ‌ها نسبت به دوره قبل از افراد توانمند جهت ثبت نام در انتخابات مجلس دعوت کرد.

 منصورالسادات هاشمی نائب رییس هیات فوتبال تهران ، علی مطهری نماینده فعلی مردم تهران و سبحانی نیا نماینده ادوار جزء اولین چهره‌های شاخصی بودند که برای ثبت نام در ساعات اولیه ششمین روز به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند.

علی مطهری پس از ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که چرا مردم باید مجدداً به شما رای دهند، اظهار کرد: فکر می‌کنم عملکردم در مجلس خوب بوده است، وگرنه نمی آمدم، اما این موضوع تشخیصش با مردم است و ما نمی‌توانیم درباره خودمان قضاوت کنیم.

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و محمد عباسی وزیر ورزش، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی هاشمی معاون وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد که در مقطعی سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده داشت از جمله چهره‌های شاخصی بودند که صبح جمعه با مراجعه به ستاد انتخابات کشور کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم شدند.

خلیلیان پس از ثبت نام در پاسخ به این پرسش که آیا با جریان احمدی نژاد همراه هستید، تصریح کرد: جریان های دولت نهم و دهم را باید از هم تفکیک کرد. در این دو دولت خدمات بزرگی مثل هدفمندی یارانه ها در سطح وسیع اجرا شد.

محمد حسینی که علاوه بر سابقه حضور در دولت دهم به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارنامه مسئولیت هایش نماندگی مجلس را نیز دارد ، پس از ثبت نام گفت: اگر بین نیروهای انقلاب وفاق ایجاد شود، قطعا مردم این آمادگی را دارند که مجلس فعلی که مجلسی بی خاصیت است و در شمار ضعیف‌ترین مجالس بعد از انقلاب محسوب می‌شود، تغییر کند و ترکیبی از نیروهای متعهد و انقلابی در مجلس بعدی شاهد باشیم.

از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی علاوه بر علی مطهری که در ساعات اولیه صبح برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد، محمدعلی وکیلی،محمود صادقی ، فرید موسوی ، محمدرضا نجفی، غلامرضا حیدری ، بهروز نعمتی و مصطفی کواکبیان نیز جمعه را برای ثبت نام در انتخاب مجلس یازدهم انتخاب کردند .

محمدعلی وکیلی عضو هیات مجلس که قبل از ظهر امروز برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شد، در پاسخ به این پرسش که آیا عارف نامزد انتخابات مجلس می شود، اظهار کرد: صبح امروز از دوستان شنیدم عارف نامزد انتخابات نمی شود.

محمود صادقی نیز پس از ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم، درباره سرنوشت استعفای خود از مجلس دهم، بیان کرد: من تقاضای استعفای خود را نوشتم و در سیستم اتوماسیون مجلس برای هیات رئیسه ارسال شد، ولی در حالت استندبای مانده است. انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها جلسه فوق العاده ای گذاشت و توصیه کرد که نباید استعفا دهم. عارف و فراکسیون امید هم موافق نبودند. تعداد زیادی از مردم هم به من پیام داده و مخالف استعفای من بودند.

بهروز نعمتی نیز پس از ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم جهت تداوم حضورش در خانه ملت در پاسخ به این پرسش که آیا در لیست اصلاح طلبان قرار می‌گیرد یا خیر گفت: من در مجلس دهم نیز در لیست شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان قرار گرفتم و وارد مجلس شدم در این دوره نیز تلاش می کنم در لیست قرار گیرم، اما اگر چناچه این اتفاق رخ ندهند از این لیست حمایت می‌کنم.

سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در کشور گفت: برای مجلس ۸۵۰۳ نفر ثبت‌نام کردند که ۹۳۲ نفر معادل ۱۱ درصد، زن و ۷۵۷۱ نفر معادل ۸۹ درصد هم مرد هستند.

فاطمه رهبر از نمایندگان مجلس سابق مجلس نیز عصر امروز با مراجعه به وزارت کشور برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم ثبت کرد.

وی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: به هر حال به ما تکلیف شد در انتخابات ثبت نام کنیم. ما هم تشکیلاتی هستیم و براساس تصمیمات تشکیلات عمل می کنیم. اگر من در لیست نهایی قرار نگرفتم، سریعا انصراف خواهم داد چون لیست تهران محدود بوده و فقط شامل سی نفر می شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور و روند ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس اعلام کرد که ثبت‌نام‌ها نسبت به دوره مشابه قبلی تاکنون۲۰ درصد افزایش داشته است.

عصر جمعه سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور اظهار کرد: تا پایان ششمین روز از ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۹۸۰۶ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰۵۳ نفر زن و مابقی مرد هستند.

حاشیه‌های ششمین روز ثبت کاندیداهای نماندگی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم را اینجا بخوانید.

بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن
اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن
یک قطعه عکس ۴*۳ جدید
اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)
اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.

+++

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان نیز از 8 صبح امروز (جمعه) آغاز شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:15آذر1398،کد خبر:98091309500،www.isna.ir 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
آخرش کسی میاد که خودشون میخان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین