پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
تهیه کننده سینما که ساخت آثاری چون «سرخپوست»، «هت تریک»و «لتیان» را در کارنامه‌اش دارد در مورد فاکتورهای لازم برای صدور پروانه ساخت می‌گوید.

شعار سال: مجید مطلبی، تهیه‌کننده سینما در ارتباط با اینکه فاکتورهای صدور پروانه ساخت برای فیلمنامه‌های سینمایی چیست و آیا شورای پروانه ساخت تنها مسئول رعایت خطوط قرمز در فیلمنامه های سینمایی هستند؟ گفت: آن چه که تا امروز برای شورای پروانه ساخت در مورد فیلمنامه‌های سینمایی مطرح بوده رعایت خطوط قرمز است و در بحث کیفی آن به دلیل اینکه سلیقه شخصی وارد می‌شود مبنای مشخصی وجود ندارد و نمی‌دانیم کدام فیلم خوب و کدام فیلم بد است و یا چه فیلمی قرار است خوب باشد؟ اما برای خطوط قرمز مبنا وجود دارد یعنی می‌گویند اگر خطوط را رد کنید طبیعتا مجوز نمی‌گیرید اما برای ارزش کیفی فیلمنامه‌ها مبنای مشخص ندارند در صورتی می‌توان ارزش‌گذاری کیفی انجام داد که فیلم ساخته شود و همانند سال‌های گذشته رده بندی الف،ب و.... برای فیلم‌ها در نظر بگیرند.

او در ادامه افزود: زمانی که بحث سلیقه‌ای می‌شود رده‌بندی کیفی کردن فیلمنامه‌ها کار بسیار سختی است به این دلیل که ساز و کار درستی وجود ندارد و بستگی به سلیقه اعضای شورا دارد که به هر فیلمی چه رده‌بندی بدهند.

مطلبی در ادامه درمورد فیلم‌هایی که تمامی خطوط قرمز را رعایت کردند و از نظر اخلاقی مشکلاتی دارند اما پروانه ساخت آن‌ها صادر می شود بیان داشت: متاسفانه وضعیت اینگونه است و من فکر می‌کنم بیشتر این مسائلی که درموردش صحبت می کنیم را همه قبول کردیم فقط هر از چندگاهی به یادآوری این مسائل می‌پردازیم در طول تمام این سال‌ها همیشه تعدادی از افراد ناراضی بودند این مختص ایران هم نیست در تمام دنیا این وجود دارد در کشورهای دیگر بحث پروانه ساخت را ندارند اما در مورد پروانه نمایش به مشکلات زیادی برخورد می کنند مثل اینکه سینماداران فیلم را اکران نمی کنند و آن‌ها هم برای پخش فیلم‌هایشان با مشکل روبرو هستند یعنی در آن جا نیز سلیقه حاکم است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 19 آذر 98، کد مطلب: 933269: www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
0
مثلا یکی فیلم میبینه خوشش نمیاد احساسش بد میشه میگه رده یکی یه فیلم دیگه رو میبینه خوشش میاد میگه حله برید واسه پخش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین