پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستگاه قضا باید فضا را برای متخلفان و مجرمان زیست‌محیطی ناامن کند و این جرایم نباید کم اهمیت تلقی شود.

شعار سال: معصومه ابتکار عصر امروز در نشست با مسئولان دستگاه قضایی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت عدالت در مسائل زیست محیطی اظهار داشت: متأسفانه در جوامع کنونی تصرف بیش از حد در طبیعت مشکلات بسیاری را به وجود آورده که نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولان است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در عرصه‌های بین‌المللی کارآمدی دولتها بر مبنای حفظ محیط زیست سنجیده می‌شود که این امر اهمیت پیشگیری از جرایم زیست محیطی و مقابله با مجرمان در این عرصه را دو چندان می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: متأسفانه ایران در زمینه جرایم زیست محیطی به ویژه در بحث قاچاق حیات وحش، چوب و اجزای محیط زیست رتبه چهارم در دنیا به خود اختصاص داده است.

ابتکار با اشاره به اهمیت پیوست زیست‌ محیطی در فعالیت‌های صنعتی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هیچ فعالیت صنعتی بدون پیوست زیست محیطی قابلیت اجرا نداشته و تمام طرح‌های عمرانی باید بر اساس مسائل زیست محیطی تصویب شوند.

وی با بیان این مطلب که سفره‌های آب زیرزمینی سرمایه‌ای ملی بوده و نباید آلوده و تخریب شود، ادامه داد: در مقطعی از زمان 85 درصد از سفره‌های آب زیرزمینی به بهانه کشاورزی، خودکفایی و افزایش تولید محصولات برداشت شده و این در حالی بوده که حد مجاز برداشت از سفره‌ها 40 درصد است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید فضا را برای متخلفان و مجرمان زیست‌محیطی ناامن کند و این جرایم نباید کم اهمیت تلقی شود.

ابتکار افزود: در راستای کمک‌رسانی به دستگاه قضا دوره‌های آموزشی تخصصی برای 600 نفر از محیط‌بانان برگزار شده تا شاهد کاهش تخلفات و مشکلات زیست‌ محیطی باشیم.

وی با اشاره به اهمیت پیوست زیست محیطی در طرح‌های عمرانی گفت: با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی با ساخت 15 سد بزرگ در کشور مخالفت شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 21 مرداد 95 ، کد مطلب: 1155399: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین