پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: می‎توان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و نظارت بر کشت کلا برداشت این محصول را تا سقف ۴ تن در هکتار افزایش داد.

شعار سال: ظهر امروز عباس کشاورز در همایش ملی کلزا اظهار داشت: به علت مصرف بالای روغن در کشور و واردات بالای این محصولات تولید دانه‌های روغنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و لذا باید برنامه‌ریزی برای این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: کشت کلزا در خراسان رضوی و به طور کل در تمام کشور سابقه بسیار زیادی ندارد، اما هم‌‌‌اکنون باید برای توسعه آن گام برداشت زیرا علاوه بر تولید روغن می‌تواند برای بهبود حاصلخیزی خاک نیز مؤثر است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: در راستای توسعه کشت کلزا برنامه‌ریزی بر این است که 15 تا 20 درصد عرصه‌های زیر کشت غلات به کلزا اختصاص پیدا کند.

کشاورز با بیان اینکه استفاده از مقدار زیادی کود برای افزایش عملکرد کشت به هیچ عنوان در دستور کار قرار ندارد، خاطرنشان کرد: سعی بر این است که با استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی و کاشت محصولات برای افزایش عملکرد مزارع اقدام کرد.

وی در ارتباط با علل توسعه نیافتن کشت کلزا در کشور، اظهار کرد: نبود رغبت و استقبال برای این محصول مهم‌ترین علتی است که سبب پیشگیری از توسعه مزارع آن شده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مزیت‌های موجود در کشت کلزا، تصریح کرد: این گیاه نیازمند برنامه ریزی و نظارت در دوره‌های کشت بوده و با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان میزان برداشت را به 4 تن در سطح هکتار رساند.

کشاورز ادامه داد: در صورتی که کشاورزان همکاری و دقت لازم را داشته باشند می‌توانند وزن برداشت خود را به حداقل 3.5 تن در سطح هکتار رسانده و انتفاع زیادی از کشت آن ببرند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 21 مرداد 95 ، کد مطلب: 1155139: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین