پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۵۱۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
رئیس اتاق بازرگانی تهران، بخشنامه‌های لحظه‌ای را بزرگترین مانع صادرات غیرنفتی دانست.

شعارسال:  مسعود خوانساری در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مازندران در ساری، اظهار داشت:

برخی از این بخشنامه ها که شامل افزایش و یا کاهش تعرفه و یا ممنوعیت صادرات است ، عهد سپاری صادرکنندگان به کشورهای هدف را دچار مشکل کرد.

وی اضافه کرد: صادرکنندگان ما برای پیدا کردن کشور هدف صادراتی و تعهد سپاری زحمات زیادی را متحمل می‌شوند و با برخی بخشنامه‌های دولتی لحظه ای این افراد در کسب و کار خارجی با مشکل مواجه می شوند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: دولت برای افزایش صادرات غیر نفتی کشور باید صدور بخشنامه‌های لحظه‌ای و تعرفه‌گذاری‌های آنی را به حداقل برساند تا بتوانیم در شرایط تحریمی صادرات غیرنفتی کشور را افزایش دهیم.

خوانساری افزود: در سال‌های اخیر به دلیل تحریم یکجانبه آمریکا، فروش نفت کشور و برگشت ارز به داخل با مشکل شدید مواجه شده است؛ صادرات غیرنفتی می‌تواند تنها راه نجات اقتصاد کشور باشد و با توجه به ظرفیت‌های داخلی در امر صادرات غیر نفتی این امر قابل اجرا است.

وی راهکار رونق کسب‌و‌کار خارجی و صادرات را کوچک‌سازی دولت و شرکت‌های دولتی دانست و خاطرنشان کرد با وجود تاکید دولت برای کوچک‌سازی، بودجه سال جاری نشان می‌دهد که اعتبار این شرکت‌ها ۱۶ درصد بیشتر شده و این نشان می‌دهد که دولت در کوچک‌سازی نه تنها محقق نشده که دولت در حال بزرگ شدن است.

*** لایحه بودجه غیرنفتی کشور برای سال ۹۹

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به لایحه بودجه غیرنفتی کشور برای سال ۹۹، گفت:بررسی نشان می‌دهد که همین بودجه غیرنفتی ما نیز ۲۵ تا ۲۷ درصد از درآمد آن از محل فروش نفت پیش‌بینی شده است و این رویه کشور را دچار مشکل خواهد کرد.

خوانساری گفت: دولت برای ایجاد رونق اقتصادی در کسب‌و‌کار داخلی و خارجی باید در سیاست‌های خارجی خود با دنیا تجدید نظر کند و سبک زندگی نیز در کشور تغییر پیدا کند.

وی افزود: اگر این تغییر در سیاست‌های خارجی ما صورت نگیرد، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده وضعیت ما از لحاظ اقتصادی تغییر محسوسی را نسبت به سال جاری شاهد نباشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بازار یک هزار میلیارد دلاری کشورهای همسایه ایران، گفت:صادرکنندگان ما باید نیاز این بازارها را شناسایی کنند و اولویت صادرات غیرنفتی خود را به این کشورها قرار دهند تا بتوانیم مشکلات ناشی از انتقال ارز را کاهش دهیم.

 همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران روز ۲۸ آذرماه با حضور استاندار این خطه شمال کشور و بیش از ۳۰۰ صادرکننده مازنی در ساری برگزار شد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 28آذر1398 ، کدخبر: 152119: sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Denmark
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
0
روابط بین الملل اقتصاد ایران رو به طور 100 در صد تحت تاثیر قرار داده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین