پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
معاون وزیر نفت از برنامه ۵ ساله برای بازسازی دکل‌های نفتی کشور خبر داد.

 شعار سال:  سید عبدالله موسوی در آیین چهلمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران در تالار حفاری اهواز با حضور تعدادی از مسئولان خوزستان و کارکنان این شرکت، اظهار داشت:با تاکید وزیر نفت شرکت ملی حفاری ایران تلاش داشته است سه برنامه را در اولویت کاری خود قرار دهد که این برنامه‌ها شامل انضباط در ساختار شرکت، خودگردان شدن این شرکت و تجهیز شرکت ملی حفاری ایران به ماشین آلات مدرن و پیشرفته است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در یک سال ۹۷ شرکت ملی حفاری هیچ پولی از شرکت نفت دریافت نکرده و تلاش داشته با درآمدی که حاصل می‌کند هزینه‌های خود را پرداخت کند و در این مدت این شرکت موفق شده است خودگردان شود و با خودگردان شدن این شرکت هیچ شبهه‌ای بر فعالیت این شرکت وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد: مقرر شده بود که تا پایان سال ۹۸ پنج درصد از بودجه جاری این شرکت کاهش یابد که در این مسیر موفق بودیم ؛ همچنین تا پایان سال ۹۹ باید این کاهش هزینه به ۲۰درصد افزایش یابد.

 

*** دکل‌های نفتی کشور در یک برنامه پنج ساله بازسازی می‌شوند

 موسوی با بیان اینکه ۷۰ درصد فعالیت‌های نفتی کشور توسط این شرکت انجام می‌شود، گفت:شرکت ملی حفاری ایران در آرامش در حال فعالیت است و تلاش شده تا حقوق ومزایای کارکنان آن منظم پرداخت شود؛ همچنین تلاش شده حقوق و مزایای پیمانکاران نیز به روز پرداخت شود اما مطالبات گذشته پیمانکاران در صورت بهبود وضعیت تولید و صادرات پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر نفت گفت: این شرکت همچنین تلاش داشته تا در کنار کار تولید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کند، در جریان سال سال ۹۷ و ابتدای ۹۸ و همچنین آب‌گرفتگی چند شهرستان خوزستان به دلیل بارش این شرکت برای کمک رسانی به مردم این مناطق به پای کار آمده و در امدادرسانی و تخلیه آب‌های سطحی ورود کرده است.

وی افزود: برنامه پنج ساله‌ای تدوین شده تا دکل‌های نفتی در سطح کشور طی یک طرح کاری منسجم، بازسازی شوند.

 

*** تعداد دکل‌ها نشان‌دهنده وضعیت توسعه میادین نفتی است

 معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری نیزدراین برنامه گفت: شرکت ملی حفاری ایران دارای ۷۲ دکل نفتی در کشور است.

محسن پاک‌نژاد بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۸۰۰ حلقه چاه نفت در کشور وجود دارد که با داشتن نیروهای مجرب در توسعه و استفاده هر چه بیشتر از این منابع گام برمی داریم.

وی گفت: صنعت حفاری نیاز به سرمایه‌گذاری در توسعه ناوگان، پرورش منابع انسانی و استفاده از فناوری به روز دارد.

پاکنژاد با اشاره به اینکه تعداد دکل‌ها نشان‌دهنده وضعیت توسعه میادین نفتی است افزود:صنعت حفاری نقش مستقیمی بر تولید و خودکفایی کشور در بخش نفت دارد و شرکت ملی حفاری ایران در ۴۰ سال عمر فعالیت خود موفق شده تا با تکیه بر توانمندی‌ها خود بهترین عملکرد را در حفاری چاه‌های نفت داشته باشد.

 

*** حضور قدرتمند در منطقه

 معاون وزیر نفت در پایان، اظهار داشت: ۱۸ هزار نیروی ماهر در شرکت ملی حفاری ایران در حال فعالیت هستند که با عملکرد قوی این نیروهای مجرب این شرکت موفق شده تا در خاورمیانه به قدرت چشم گیری دست یابد.

 معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری با هدف حضور در این مراسم و به دستور وزیر نفت به همراه یک هیات از وزارتخانه برای بازدید و کمک‌رسانی به مناطق دچار آبگرفتگی در اثر بارش‌ها در خوزستان به این استان سفر کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ 1 دی  98، کد مطلب: 152550: www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
0
میخاد 5 سال جاشو محکم کنه که طرح 5 ساله ارائه میده ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین