پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی در مصاحبه‌ای تاکید کرد واشنگتن به سبب منابع سرشار لیتیم بولیوی علیه دولت او کودتا کرده است.

شعار سال: به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوو مورالس، رئیس جمهور مستعفی بولیوی، در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام کرد آمریکا به منظور تلاش برای دستیابی به منابع گسترده لیتیم بولیوی در آمریکای جنوبی، با کودتا او را از قدرت برکنار کرده است.

او گفت واشنگتن به دلیل اینکه بولیوی ترجیح داده به جای آمریکا در استخراج لیتیم با روسیه و چین همکاری کند، بولیوی را نبخشیده است. رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی تاکید کرد: به این دلایل است که کاملا متقاعدم این کودتا علیه منابع لیتیم بوده است.

رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی افزود: بولیوی با جمعیت ده میلیونی صنعتی سازی لیتیم را آغاز کرد و قرار بود به زودی قیمت این ماده معدنی رو تعیین کند، اما آن‌ها (آمریکایی‌ها) می‌دانستند ما بزرگترین ذخایر لیتیم به وسعت ۱۶ هزار کیلومتر را در جهان داریم.

با توجه به اهمیت کاربرد لیتیم در ساخت باتری‌ها در تجهیزات فن‌آوری برتر همچون لپ‌تاپ و خودرو‌های برقی، تقاضا برای این ماده معدنی در جهان رو به افزایش است.

مورالس که پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شده بود، در پی اعتراضات در دهم نوامبر از ریاست جمهوری کناره‌گیری و آمریکا را متهم به کودتا علیه خود کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 4 دی 98، کد مطلب: 7184711: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین