پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکا ضمن انتقاد از عملیات عربستان در یمن، از تلاش برای توقف فروش تجهیزات نظامی به ریاض خبر داد.

شعار سال: همزمان با ادامه نقض حقوق بشر از سوی عربستان با حمله به غیرنظامیان در یمن، «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفته است که در پی یافتن راهی برای متوقف نمودن فروش تسلیحات به ریاض به ارزش 1.15 میلیارد دلار است.

به نوشته نشریه «فارن پالسی» آمریکا قرار است در این معامله تسلیحاتی جنگ افزارهایی چون 130 تانک رزمی «آبرام»، 20 خودروی زرهی و دیگر تجهیزات نظامی را به عربستان بفروشد.

سخنان پال در این زمینه و در بحبوحه از سرگیری بمباران‌های یمن از سوی جنگنده‌های سعودی و کشته شدن غیر نظامیان در صنعا، پایتخت این کشور و شکست مذاکرات صلح در کویت بین نمایندگان دولت و حوثی‌ها صورت گرفته است.

پال به فارن پالسی گفت: «من با دو جناح سیاسی مجلس سنا برای مجبور ساخت آن‌ها به رای دادن به توقف فروش سلاح‌ رایزنی می‌کنم. عربستان سعودی متحدی غیر قابل اطمینان درباره امور حقوق بشری است و ما نباید برای فروش تجهیزات پیشرفته نظامی به آن‌ها عجله نماییم و به رقابت تسلیحاتی در منطقه دامن بزنیم.»

به نوشته فارن پالسی، سازمان‌های حقوق بشری نیز نسبت به فروش سلاح به ریاض انتقاد کرده و خودداری از فروش سلاح را عاملی برای فشار به ریاض برای پایان دادن جنگ می‌دانند.

سازمان ملل متحد بر‌آورد کرده است که دستکم 6400 نفر که عمده آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند، در درگیری عربستان و یمن کشته شده و همچنین بیش از 2.8 میلیون نفر خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 23 مرداد 95 ، کد مطلب: 13950523001093: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین