پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۵۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
رییس اتاق تعاون ایران می‌گوید بیش از ۳۰ درصد اقتصاد کشور متعلق به بخش مسکن است و ارزان‌ترین بخشی که می‌تواند اشتغالزایی ایجاد کند صنعت ساختمان است.

شعارسال: بهمن عبداللهی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان، اشتغال است و بهترین صنعتی که می‌تواند در حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال موثر واقع شود صنعت ساختمان و ساخت و ساز است.

وی گفت: وقتی با ساخت ۶۵ تا ۷۰ متر مربع ساختمان می‌توان یک شغل ایجاد کرد در سطح انبوه این رقم افزایش خواهد یافت و اگر سالانه با رعایت الگوی مصرف یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود معادل این رقم هم اشتغال در کشور ایجاد خواهد شد.

رییس اتاق تعاون ایران صنعت ساختمان را از محوری‌ترین بخش‌های اقتصادی دانست و گفت: سهم این بخش در اقتصاد کشور بیش از ۳۰ درصد است.

عبداللهی سهم هزینه مسکن در سبد خانوارها را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی سهم مسکن در سبد هزینه خانوار حدود ۴۰ درصد است که در شهرهای بزرگ به ۷۰ درصد می‌رسد و ارزان‌سازی در قالب الگوی مصرف کمک بزرگی به کاهش هزینه مسکن خانوارها خواهد کرد.

وی نیاز کشور در سال‌های آینده را حدود ۹۰۰ هزار واحد برای متقاضیان خانه اولی عنوان کرد و گفت: اگر موضوع بافت‌های فرسوده و نیاز انباشت بازار را در نظر بگیریم حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سال باید ساخته شود.

به گفته عبداللهی، رونق بخش ساختمان در جذب سرمایه‌ها اثرگذار است و بیش از ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری در این بخش توسط بخش خصوصی بوده است.

رییس اتاق تعاون ایران تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۵ درصد تعاونی‌های کشور در بخش مسکن فعالیت دارند و با توجه به حجم کار، اتاق تعاون خود را مکلف به حمایت از این بخش از اقتصاد می‌داند تا با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف سبب توسعه این صنعت در کشور شود و با آوردن فناوری‌های روز کیفیت ساخت و ساز را افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه میانگین رشد بخش مسکن طی ۲۳ سال گذشته بیش از ۲۴ درصد بوده است، گفت: در هیچ فعالیتی بازار سرمایه، ارز و طلا شاهد چنین رشدی نبوده است و با توجه به تورم ۲۰ درصدی در کشور طی ۲۰ سال گذشته تنها شاهد رونق بخش مسکن بوده‌ایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 24 مرداد 1395، کدمطلب: 95050114786 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین