پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
مدیر “برنامه مدیریت جنگ” در مدرسه مطالعات پیشرفته بین‌المللی دانشگاه “جان هاپکینز” درباره ترور سردار “قاسم سلیمانی” گفت: آمریکا دست به اقدامی بسیار خطرناک زد که واکنش ایران به آن می‌تواند خاورمیانه و فراتر از آن را دربرگیرد.

شعار سال: “دانیل سیرور” امروز (جمعه) در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این ترور که به دست آمریکا انجام شد، مستلزم توجه دقیق به پیامدهای آن است. با کشته شدن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، رویارویی ایالات متحده با ایران که از قبل با حملات به نیروهای شبه نظامی عراقی بالا گرفته بود، به یکباره جهش بسیار بزرگی داشت.

وی اضافه کرد: دولت آمریکا شرط بسته است که تهران بر این باور باشد که واشنگتن آنقدر قدرتمند است که هر گونه واکنشی بی فایده خواهد بود، اما درستی این دیدگاه دولت، سوال برانگیز است. ایران به مقاومت در برابر آمریکا افتخار می کند و این توانایی را دارد که صدمات اساسی به منافع آمریکا در خاور میانه و ورای آن وارد کند.

ایران پیروز در جنگ اراده‌ها

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگرچه ممکن است کشتن یک فرمانده نظامی آمریکایی برای تهران دشوار باشد، اما غیرقابل تصور نیست. تهران دارای قابلیت‌هایی است که در سراسر خاورمیانه و اروپا ، آمریکای لاتین و حتی در قلب آمریکا می تواند عمل کند.

سیرور تاکید کرد: ایالات متحده دارای توان نظامی بزرگی است، اما مردم آمریکا برای جنگ با ایران که در آن ممکن است هزاران یا شاید ده‌ها هزار نفر را از دست بدهند، به هیچ وجه آماده نیستند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که نوبت به جنگ اراده‌ها شود، ایران در مقایسه با ایالات متحده توان بسیار بیشتری دارد.

منابع رسمی سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی المهندس» جانشین فرمانده “الحشد الشعبی” در یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با صدور اطلاعیه‌ای تایید کرد: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شفقنا، تاریخ 13 دی 98، کد مطلب: 863320: www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین