پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۵۳۹۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
پس از سه یا چهار روز منفی بودن بورس، قیمت‌های مناسب برای خرید خواهد شد و سهامداران می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

شعارسال: مهدی طحانی کارشناس بورس و بازار سرمایه در خصوص سقوط شاخص بورس اوراق بهادار در اولین روز هفته تحلیل خود را اینگونه بیان کرد: شاخص بورس تا به این لحظه بیش از ۱۶ هزار واحد سقوط کرده است، البته شاخص قبل از وقوع اتفاقات اخیر هم به نظر می‌رسید که یک اصلاحی را در این هفته داشته باشیم.

او تاکید کرد: حداقل ۶۰ هزار  واحد پایین بیاید که یعنی ۸ هزار  واحد دیگر می‌ماند که به نظر من هم این ۸ هزار  واحد حداقل تا فردا اتفاق می‌افتد. حدودا دو تا سه روز زمان می‌برد تا بازار این اثر خیلی منفی و ناراحت‌کننده را در خود هضم کند و قیمت‌ها درست شود.

به نظر این کارشناس سه تا چهار روز کاری، زمان لازم است تا بازار سرمایه به حالت تعادل خودش برگردد.

طحانی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه بازار سرمایه یکی از چهار بازار فعال اقتصاد، در کنار بازار مسکن، سپرده بانکی، طلا و ارز در کشور ماست، بهترین شرکت‌های ایران در این بازار هستند. تمایزی که بازار سرمایه با سایر بازار‌ها دارد در این است که زمانی که نفت گران می‌شود، دلار گران می‌شود، کالا‌ها در دنیا گران می‌شود، شرکت‌های بورسی هم بالا می‌رود در نتیجه بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری بازار بورس خواهد بود.

این کارشناس بازار بورس تأکید کرد: عاملی به نام ریسک سیستماتیک یعنی مسائل سیاسی در حال حاضر پررنگ شده است و همین عامل سبب می‌شود تا در لحظه با شنیدن وقوع اتفاقی در جایی، سرمایه‌گذاران محتاط‌تر از قبل عمل کنند. همین امر پیش‌بینی آینده بازار سرمایه را سخت‌تر از قبل می‌کند.

طحانی در پایان پیشنهاد خود در شرایط حال حاضر بورس را اینگونه بیان کرد: در کوتاه‌مدت سهام‌داران صبوری کنند. اگر کسی  بخواهد سهام خود را در حال حاضر نقد کند، قصد دارد این پول را در کجا قرار دهد؟ ممکن است بخواهد این پول را در بانک بگذارد تا سود سپرده ۲۰ درصد شامل حالش شود، این فرد آیا مسیر و آینده نرخ تورم را می داند؟

راهکار این کارشناس بازار سرمایه به سهامدارانی که در حال حاضر سهامی را در بورس دارد این است که صبر و نگه‌داری بهترین راهکار در برابر سهامشان است و احتمالا پس از سه یا چهار روز منفی بودن،  قیمت‌های مناسب برای خرید خواهد شد و سهامداران می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نوداقتصادی، تاریخ انتشار: 15دی1398  ، کدخبر: 2126860: 90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
اگر جنگی اتفاق نیفته ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین