پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید جزای عملشان را بدهند که در قالب یک حادثه و یک اتفاق نیست و سلسله حوادث است، گفت: ایران در پاسخ خودش پیچیده و دردناک عمل خواهد کرد.

شعارسال: سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به ادعای آمریکاییها، اظهار داشت: اتفاق مشکوکی در یک پادگان افتاده و می‌گویند یک راکتی به آنجا خورده و پیمانکاری کشته شده است که اصل ماجرا هم مشخص نیست که اتفاق افتاده باشد یا نه؛ به همین دلیل در مرز سوریه و عراق عده‌ای را شهید می‌کنند و این چه ارتباطی به آن اتفاق دارد.

وی افزود: مردم تظاهرات می‌کنند و می آیند اطراف سفارت و سفارت آمریکا را در بر می‌گیرند. مردم آشفته و خشمگین اند و این مردم را این‌ها تروریست می‌خوانند؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این مردم را تروریست می‌داند.

سردار وحیدی افزود: آقای نخست‌وزیر شفیع می‌شوند و آمریکایی‌ها قول می‌دهند هیچ تعرضی به حشدالشبی نداشته باشند اما چند ساعت بعد از این قول، ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی را شهید می‌کنند. آمریکایی‌ها مهمان ناخوانده هستند اما فراتر از آن اشغالگراند.

وزیر اسبق دفاع گفت: طبیعی است که ملت عراق بر نمی‌تابد که در سرزمین خودش توسط اشغالگران آمریکایی تروریست خوانده شود و مورد هجوم واقع شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آمریکایی‌ها مدعی هستند که این اتفاق به تحریک ایران صورت گرفته و جلوی عملیات پیشدستانه را گرفته اند، گفت: مردم اگر قرار بود اقدامی صورت بگیرد از سفارت عقب‌نشینی نمی‌کردند. سردار سلیمانی مهمان رسمی و با هواپیمای مسافربری و در فرودگاه رسمی بدون هیچ سلاحی حضور داشت و اینکه طراحی حمله بشود برای چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده، این حرف پرت و پلا های آمریکایی‌ها بابت ترسی است که نمی‌توانند آن را توجیه کنند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه اشتباه آمریکایی‌ها در عراق که با شهادت ابومهدی که انسان بزرگی بود و کارهای زیادی کرد تلاش برای مشروعیت زدایی از چهره پاک حشدالشعبی بود، گفت: مردم عراق یک بازوی قدرتمند به نام حشدالشعبی دارند و آمریکایی‌ها فشار می‌آوردند و تلاش داشتند آن را تضعیف کنند. جایگزین ابومهدی همجنس ابومهدی است و این‌ها تحمل نمی‌کنند که آمریکایی‌ها در عراق حاکم بر مال و ناموس و جان مردم باشند. ملت رشید عراق این را تحمل نخواهند کرد و شیعیان و دو مرجعیت بزرگوار آن، رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس که اهل سنت و شیعه هستند این اقدام را محکوم کردند و انسجامی درست کرد.

وی تصریح کرد: طرحی که الان در مجلس مطرح است برای خروج آمریکایی‌ها به احتمال زیاد رأی خواهد آورد و آمریکایی‌ها مجبور هستند که بروند و اگر مقاومت کنند آن چنان مردم به جوش و خروش خواهند آمد که با هزینه بیشتری خواهند رفت.

سردار وحیدی با بیان اینکه مردم از دست آمریکا به تنگ آمده‌اند، گفت: رئیس جمهور آمریکا گفته بود که مردم عراق از شهید شدن شهید ابومهدی و شهید سلیمانی خوشحال اند اما شما ببینید که مردم عراق و ایران چه کردند؛ اینها زمینه اخراج آمریکا از منطقه است.

وی در خصوص هدف قرار گرفتن دو خودروی دیگر حشدالشبی و پاسخ ایران گفت: اینها نشان دهنده عمق ترس آمریکایی‌ها است و آنها امروز از سایه خود هم می‌ترسند و حق هم دارند، باید بترسند. میدان بازی را عوض کرده‌اند و در این میدان بازی آنها از این به بعد باید در یک کابوس مدام به سر ببرند و چیزی نیست که به این زودی ها تمام شود آمریکایی‌ها باید جزای عملشان را بدهند که در قالب یک حادثه و یک اتفاق نیست و سلسله حوادث است و ادامه دارد.

وی افزود: ایران در پاسخ خودش پیچیده و دردناک عمل خواهد کرد؛ آمریکایی‌ها باید این را بدانند. آمریکایی‌ها باید بدانند و امروز دچار ضعف فراوان هستند و ایران از خود خویشتنداری نشان داده است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: ایران تاکنون خیلی خویشتنداری کرده است اما آنها معنای این را نمی‌فهمند. در ماجرای نزدن هواپیمای آمریکایی و ملوانان آنها شاهد این موضوع هستیم.

سردار وحیدی گفت: هر کسی از این ترور ناجوانمردانه حمایت کند یعنی در آن شریک است و جای خطرناکی است و همه مواظب موضع گیری‌ها و حرف زدن‌هایشان باشند. ملت ما دارند آن را نگاه می‌کنند و حواسشان جمع است. رهبر عزیزمان فرموده‌اند: انتقام سخت؛ که ممکن است یک باره نباشد و سلسله اتفاقاتی است که نفس را در سینه آنها حبس خواهد کرد و آنها هستند که باید پای ایران را ببوسند و بگویند غلط کردیم تا ایران آنها را ببخشد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14دی1398  ، کدخبر: 4816708: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین